کیش، تجلی وحدت و همبستگی شیعیان و اهل سنت

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: فضای همدلی بین اهل سنت و جامعه شیعه در جزیره کیش بسیار درس آموز و الگوی برجسته ای برای ارائه به سرزمین ایران اسلامی است.

به گزارش فرینا، غلامحسین مظفری درجشن میلاد پیامبر مکرم اسلام با بیان اینکه وحدت، همدلی و صیمیت بر فضای جزیره کیش حاکم است افزود: فضای همدلی بین اهل سنت و جامعه شیعه در جزیره کیش بسیار درس آموز و الگوی برجسته ای برای ارائه به سرزمین ایران اسلامی می باشد.

مظفری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید والا مقام نورعلی شوشتری که در راه خدمت به جامعه اسلامی به دست منافقین به شهادت رسید افزود: امید دارم همه ما توفیق خدمت برای ارتقای وحدت و همدلی را داشته باشیم و با استفاده از فرصت ها، جهت رفع گرفتاری همه مردم عزیز گام برداریم و منشا خیر و برکات باشیم.

امام جمعه اهل تسنن جزیره کیش نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته وحدت گفت: این هفته مصادف با 17 ربیع الاول است که توسط امام خمینی بنیان گذاری جمهوری اسلامی نام گذاری شد تا اتحاد و همدلی جهان اسلام را نشان دهد.

شیخ یعقوب شمس افزود: این نشانه و جلوه ممتاز و ارزشمند از اتحاد و یکپارچگی امت اسلامی به شمار می رود  و ترویج و تبلیغ و گرامیداشت آن از وظایف همه مسلمانان و علاقمندان به پیشرفت جوامع اسلامی است تا قدرت بی شائبه مهر و مهربانی در جامعه بشری بهتر و بیشتر به نمایش گذاشته شود.

وی در ادامه اظهار داشت: همانگونه که جزیره کیش در بسیاری از امور کشوری الگو است و نمونه  موفقیت ها و زیبایی ها و کمالات می باشد ،سال ها در زمینه وحدت دینی و اجتماعی نیز الگو می باش؛الگویی که نه تنها می تواند در سراسر کشور بلکه در سطح جهان اسلام آن را مثال زد.

امام جمعه اهل تسنن جزیره کیش در پایان گفت: امیداورم جزیره کیش به عنوان خاک پاره ای گران بها از سرزمین بزرگ ایران در پرتو تعلیمات ارزشمند اسلامی و وحدت اجتماعی آنچنان در عرصه های مهم اقتصادی اجتماعی و فرهنگی بدرخشد و همگان با افتخار از آن به عنوان الگوی راستین از وحدت و یکپارچگی یاد کنند.

شیخ یعقوب شمس افزود: هفته وحدت در جزیره کیش می تواند بهانه ای برای برگزاری جشن های بزرگ اسلامی و فرهنگی با حضور شرکت کنندگانی از کشورهای مختلف اسلامی باشد تا از ظرفیت آن برای توسعه و گسترش گردشگری دینی در کشور استفاده شود که با تدبیر و دور اندیشی مدیران سخت کوش این جزیره به ویژه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش عملی خواهد شد.

آیت الله رسولی محلاتی نیز در مراسم گرامیداشت هفته وحدت گفت: در حدیثی به سه دعا اشاره شده است  که هر روز پیامبر اکرم و انبیا این دعا را می خواندند که اگر این حدیث را در زندگی خود جاری و به آن عمل کنیم و  آن را مبنای زندگی خود قراردهیم، بسیاری از مشکلات و گرفتاری ها بر طرف می شود.

وی با بیان این که دعای اول اینچنین است" خدایا از تو می خواهم یک ایمانی به تو داشته باشم که همیشه همراه قلب من باشید و از من جدا نشود و همیشه تو درمقابل من باشی و نظر و رضایت تورا بخواهم" افزود : دعای دوم  و سوم اینگونه  است که خدایا یقین ساده و درست به من بده که من بدانم هر چه  به من می رسد تو خواستی و به من مقدر شده است و " خدایا به من هرچه مقدرکردی من را به آن راضی کن تا راضی به مقدرات الهی باشم."

همچنین حجت الاسلام محمد محبی در این مراسم گفت: در قرآن کریم آمده است که باید به امر خدا توجه کنیم و فرامین الهی را مهم برشماریم، با داشتن قرآن و عترت متفرق نشویم و با خواستن اتحاد و همدلی، تفرقه را نفی کرده است، خداوند به ما نصحیت می کند که با هم باشیم چرا که تفرقه سبب نابودی ما است.

خبرنگار منطقه آزاد کیش امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو