کیش؛ جزیره امن برای سرمایه گذاران

معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با اعلام اینکه منطقه آزاد کیش بستر مناسبی برای سرمایه گذاری تلقی میشود از اعلام آمادگی دو شرکت بزرگ ترکیه ای برای ورود سرمایه به این منطقه خبر داد.

به گزارش فرینا، مجید ملانوروزی در جریان بازدید از غرفه مجموعه رسانه های پول نیوز در نمایشگاه اینوکس 2019 با بیان اینکه جزیره کیش می تواند به عنوان یک بسترامن برای سرمایه گذاران تلقی شود عنوان کرد: این منطقه ظرفیت و آمادگی سرمایه گذاری های خوب و بزرگی، چه در حوزه داخلی و چه در حوزه خارجی دارد.
ملانوروزی درباره تاثیر نمایشگاه اینوکس 2019 در توسعه مناطق آزاد گفت: جزیره کیش یکی از قطب های گردشگری ایران به شمار می آید از سویی با زیرساخت های مناسبی که در این جزیره فراهم شده، می تواند به عنوان پتانسیلی برای سرمایه گذاری های بزرگ محسوب شود؛ ضمن آنکه این منطقه به دلیل جایگاه ویژه ای که در حوزه گردشگری و اقتصادی دارد، می تواند به عنوان یک نقطه امن برای سرمایه گذاران به شمار آید از همین رو برگزاری این نمایشگاه ها و همایش ها فرصت مناسبی برای اصحاب رسانه، اصحاب بانک و بیمه و حتی فعالان حوزه صنعت و تولید است تا از آن نهایت استفاده را ببرند.
وی ادامه داد: خوشبختانه امکانات خوبی هم برای سرمایه گذار و هم سرمایه پذیر فراهم شده است تا از طریق هم افزایی، به رونق گردشگری، اقتصادی و صنعتی کیش کمک کنند.
معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر اینکه نمونه این فعالیت های اقتصادی در چنین بسترهایی در بسیاری از نقاط جهان وجود دارد تاکید کرد: ما رقبای بزرگی در این حوزه داریم اما به خاطر تحریم ها و محدودیت ناوگان هوایی ایران متاسفانه شاهد کاهش پروازها به این منطقه هستیم اما در تلاشیم تا بتوانیم این چالش را با برنامه ریزی های صحیح مدیریت کنیم چرا که این منطقه، شایستگی این را دارد تا سرمایه گذاری های کلانی در آن صورت گیرد.
ملانوروزی اظهار داشت: برخلاف گذشته که پروازهای مستقیم از کشورهای اروپایی به جزیره صورت می گرفت اما؛ در حال حاضر بیشترین گردشگر خارجی کیش، مربوط به توریست های حاشیه خلیج فارس است که عمدتا در حوزه گردشگری سلامت وارد این منطقه می شوند.
وی در خصوص ظرفیت های جذب سرمایه در این جزیره افزود: در حال حاضر دو گروه بزرگ از کشور ترکیه در زمینه گردشگری برای این سرمایه گذاری اعلام آمادگی کردند از این رو تلاش داریم که نگاه گردشگران را به این جزیره بیش از پیش معطوف کنیم تا بتوانیم شاهد افزایش ظرفیت ها در حوزه توریسم باشیم.
معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه در حوزه گردشگری جزیره مرجانی کیش با زیبایی های خاص خود پتانسیل خوبی برای گردشگران داخلی و خارجی دارد خاطر نشان کرد: این جزیره زیرساخت های مهم توریستی و بوم گردی بسیاری دارد اگرچه تاکنون؛ آنطور که باید از این پتانسیل استفاده نشده اما امیدواریم در آینده بتوانیم با برنامه ریزی و اجرای صحیح آن شاهد رونق هرچه بیشتر این منطقه باشیم.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو