قطب انرژی کشور، میزبان مشاور رئیس جمهور 

امروز (چهارشنبه) مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس سفر کرد. 

به گزارش فرینا، «مرتضی بانک» امروز با حضور در قطب انرژی کشور از مراکز و مجتمع های پتروشیمی مستقر در عسلویه بازدید می کند. 
«نشست پیگیری و رفع موانع» یکی از اصلی ترین برنامه های این سفر است که قرار است با حضور مرتضی بانک برگزار شود. 
همچنین بازدید از پالايشگاه، مجتمع پتروشيمي بوشهر، مجتمع پتروشيمي جم و بازديد از مجتمع بندري خليج فارس از دیگر برنامه های این سفر یک روزه به منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس است. 

گفتنی است؛ «جعفر آهنگران» معاون برنامه ریزی، «اکبر افتخاری» معاون اقتصادی و «محمود منزوی زاده» مشاور بین الملل و مدیر کل حوزه دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی «مرتضی بانک» را در این سفر همراهی می کنند.

منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در حاشیه خلیج فارس و در محدوده 46 هزار هکتاری استان بوشهر قرار گرفته است که مشتمل بر سه منطقه پارس یک (پارس جنوبی) با 14 هزار هکتار که شهرستان عسلویه را در بر می گیرد، پارس دو (کنگان) در محدوده 16 هزار هکتاری شهرستان کنگان را در بر گرفته است و پارس سه (پارس شمالی) شامل 16 هزار هکتار از محدوده ی شهرستانهای دیر، دشتی، تنگستان و بوشهر را در بر می گیرد.
استان بوشهر با موقعیت طبیعی شامل اراضی جلگه ای، پایکوهی و کرانه ای، در بخش شرقی منطقه سطح کوهپایه بیش از دشت هاست و در سمت غرب جلگه های کرانه ای به چشم می خورد. این استان دارای اقلیم گرم و مرطوب که در تابستان دمای بالای 50درجه و در زمستان دمای حداقل تا 5 درجه را تجربه می کند.
 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو