عملیات کانتینری در بندر شهید رجایی از یک میلیون TEU فراتر رفت

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی، از جابجایی افزون بر یک میلیون TEU کانتینر در بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر کانتینری ایران طی هشت ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، اله مراد عفیفی پور در جمع خبرنگاران با تشریح عملکرد کانتینری بندر شهید رجایی از ابتدای سال 98 تا آغاز آذرماه جاری، گفت: در این دوره زمانی، در مجموع یک میلیون و ۳۷ هزار و ۸۰۲  TEU کانتینر(هر تی.ای.یو معادل یک کانتینر بیست فوت) در این بندر کانونی ایران تخلیه و بارگیری شد.

عفیفی پور اضافه کرد: از مجموع ۸۸۴ هزار TEU کانتینر پر جابجا شده طی هشت ماهه امسال، افزون بر ۱۹۷ هزار TEU از طریق بندر شهیدرجایی ترانشیپ شده که در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته، ۴ درصد افزایش داشته است.

وی همچنین طی دوره زمانی فروردین تا ابتدای آذر ماه جاری، ۱۱۴ هزار  TEU کانتینر حامل کالای ترانزیتی از طریق این بندر جابجا شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، در پایان از جابجایی ۲۴۲ هزارو ۶۵۲ TEU کانتینر صادراتی با افزایش ۲ درصدی و ۳۳۰ هزار و۳۰۰ TEU کانتینر وارداتی با کاهش ۲۱ درصدی در این بندر سخن گفت.

لازم به ذکر است، منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با بهره مندی از دو پایانه پیشرفته کانتینری و برخورداری از تجهیزات مدرن دنیا در زمینه خدمات رسانی به کشتی های نسل هفتم(سوپرپست پانامکس)، کانونی ترین، بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران محسوب می شود که تخلیه و بارگیری بیش از 80 درصد از اینگونه کالاها در سطح کل بنادر کشور را بر عهده دارد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو