فراخوان اولین سمپوزیوم ملی مجسمه سازی منطقه آزاد اروند

در راستای فعالیت های هنری این سازمان در بخش هنر مجسمه سازی شهری، اولین سمپوزیوم ملی مجسمه سازی را با هدف معرفی و ارتقاء جایگاه هنر شهری،حمایت از هنرمندان و آفرینش اثر هنری برگزار می نماید.

محوریت فراخوان :

همزیستی اقوام

نخل

صنعت نفت

دفاع مقدس

ارکان سمپوزیوم :

رییس سمپوزیوم: اسماعیل زمانی

دبیر سمپوزیوم:قادر کعب عمیر

شورای سیاستگزاری:

موعود شمخانی معاونت فنی و زیربنایی منطقه آزاد اروند، قدرت ا.. طمیمیان معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، آقای حمید بحرینی مدیر فرهنگی و هنری منطقه آزاد اروند، محسن قنبری مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی منطقه آزاد اروند، فؤاد عبدالعلی­پور معاون فرهنگی سپاه خرمشهر، رضا علی­پور مدیرگروه هنر دانشگاه آزاد آبادان

چگونگی شرکت در سمپوزیوم:
هنرمندان می­توانند جهت اطلاع از شرایط شرکت در سمپوزیوم به سایتwww.arvandfreezone.com مراجعه نموده و مدارک مورد نیاز شامل:فرم ثبت نام  رزومه مستند و تصاویر طرح خود را به نشانی پست الکترونیکی symposium@arvandfz.comارسال نمایند.

نحوه انتخاب هنرمندان و آثار:
۱) انتخاب هنرمندان جهت حضور در سمپوزیوم ، براساس تصاویر ماکت، توضیحات طرح پیشنهادی و رزومه و سوابق کاری هنرمند صورت می­گیرد.
* هر هنرمند می­­تواند تا ۳ طرح که پیش از این اجرا نشده باشد، به دبیرخانه سمپوزیوم ارائه نماید.
۲) الزامیست هنرمندان منتخب ماکت آثار خود را با کیفیت و متریال مناسب در مقیاس ۱/۲۰در ابتدای گشایش سمپوزیوم همراه داشته باشند.

۳) حداکثر ۱۷هنرمنداز طریق داوری و۳ هنرمند مدعو برای اجرای آثار انتخاب و دعوت می­شوند.

نحوه انتخاب دستیاران:

دانشجویان یا فارغ التحصیلان یا هنرمندان فعال مجسمه ساز می­توانند جهت حضور در سمپوزیوم به عنوان دستیار با ارائه رزومه کاری خود، حداکثر تا تاریخ ۵دی ۱۳۹۸ با مراجعه به دبیرخانه سمپوزیوم و یا از طریق ارسال مدارک خود به آدرس الکترونیکیsymposium@arvandfz.com ثبت نام نمایند.

مواد اولیه :
۱) جهت اجرای آثار هنری در سمپوزیوم حداکثر۵/۷ متر مکعب سنگ تراورتن روشن(براساس ابعاد اثر و به تعداد مورد نیاز) بدون احتساب پایه در اختیار هنرمندان قرار می­گیرد.

* حداقل ارتفاع مجسمه سه متر می­باشد.
* ضروری است هنرمندان در صورت نیاز به استفاده از پایه برای نصب نهایی اثر، ابعاد آن را در فرم ثبت نام اعلام کنند.

ابزار و امکانات اختصاصی و عمومی:
۱) جهت اجرای آثار؛قطعات سنگ با ابعاد تعیین شده، یک دستگاه فرز، یک دستگاه مینی فرز (موجود در بازار داخلی) به همراه صفحات برش و ساب بزرگ و کوچک ( از هر کدام یک عدد) به صورت اختصاصی در اختیار هنرمندان قرار خواهدگرفت.
* ضروری است هنرمندان سایر ابزار مورد نیاز شخصی خود را به همراه داشته باشند.
۲) همچنین دریل جهت سوراخ کاری، جرثقیل برای جابجایی،داربست و پلکان وکمپرسور باد برای استفاده مشترک با هماهنگی مسئول سایت در محوطه کارگاه در اختیار هنرمندان قرار می­گیرد.

۳) مبلغ ۶،۰۰۰،۰۰۰ ریال جهت هزینه ایاب ذهاب به هنرمند پرداخت خواهد شد.

هدیه ورودی سمپوزیوم به هنرمندان:
– هدیه هنرمندان: مبلغ ۲۰۰،۰۰۰،۰۰۰ریال
– هدیه دستیاران: ۱۵،۰۰۰،۰۰۰ریال
* به تمامی هنرمندان شرکت کننده علاوه بر مبلغ هدیه ورودی، گواهی شرکت در سمپوزیوم نیز اعطا خواهد شد.

جوایز:

در پایان سمپوزیوم بنا به رأی هیات داوران به سه اثر برگزیده جوایزی به شرح ذیل اهدا می­گردد :
– نفر اول: تندیس سمپوزیوم ، دیپلم افتخار و مبلغ ۲۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال
– نفر­ دوم: تندیس سمپوزیوم ، دیپلم افتخار و مبلغ ۱۵۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال

– نفر سوم: تندیس سمپوزیوم ، دیپلم افتخار و مبلغ ۱۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال

به هنرمندانی که به دلایل شخصی از ادامه اجرای کار بازمانده و یا موفق به اتمام کار در زمان سمپوزیوم نشوند، مبلغ هدیه ورودی تعلق نخواهد گرفت.

سایر موارد:

۱) ماکت آثار منتخبی که به بخش اجرایی سمپوزیوم راه می یابند متعلق به سازمان منطقه آزاد اروند خواهد بود، بنابراین لازم است ماکت ها از جنس مقاوم و سخت –ترجیحاسنگ–اجراشوند.
۲)مالکیت مادی و معنوی کلیه آثار ساخته شده در سمپوزیوم متعلق به سازمان منطقه آزاد اروندو حق استفاده از این آثار و تصاویر آنها در سایت، بروشور، کاتالوگ و … برای دبیرخانه محفوظ است.
۳) در صورت به وجود آمدن موارد خاص و خارج از ضوابط سمپوزیوم توسط هر فرد حاضر در سمپوزیوم، تصمیم­گیری در مورد ادامه حضور فرد با دبیرخانه خواهد بود.

گاه شمار سمپوزیوم:
•مهلت ثبت نام: ۲۵ آذر ۱۳۹۸
•داوری: ۲۸ آذر ۱۳۹۸

اعلام نتایج : ۳۰ آذر ۱۳۹۸

گشایش سمپوزیوم : ۲۰ دی ۱۳۹۸
•آیین پایانی: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸

نشانی دبیرخانه سمپوزیوم: خوزستان بزرگراه آبادان – خرمشهر، بعد از میدان فرودگاه، سازمان منطقه آزاد اروند، معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری ، کدپستی

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو