با تصمیم ستاد تنظیم بازار انجام شد

نرخ کرایه تاکسی‌های قشم ثابت ماند

سرپرست اداره حمل و نقل عمومی و پایانه‌های سازمان منطقه آزاد قشم از مخالفت ستاد تنظیم بازار با افزایش کرایه تاکسی‌ها در قشم خبر داد.

به گزارش فرینا، حسین اشرفی با بیان این خبر اظهار کرد: با توجه به سهمیه 400 لیتر بنزین ماهانه تاکسی‌های جزیره قشم، ستاد تنظیم بازار این شهرستان با افزایش 20 تا 25 درصدی کرایه وسایل نقلیه عمومی مخالفت کرد.

وی با بیان اینکه وضعیت تاکسی‌های قشم متفاوت با سرزمین اصلی است، ادامه داد: به دلیل گازسوز نشدن خودروهای خارجی، شرایط ویژه آب و هوای جزیره (استفاده از کولر در تمام فصول سال) و حمل گردشگر در تمام طول جزیره برای دیدن جاذبه‌های گردشگری و تردد در مسیر فرودگاه، مصرف بنزین تاکسی‌های قشم بیشتر از سایر نقاط کشور است.

اشرفی افزود: با توجه به دلایل یاد شده، به مسئولان ستاد مدیریت حمل و نقل و مصرف سوخت کشور پیشنهاد شده برای تاکسی‌هایی که خدمات برون شهری در این جزیره ارائه می‌کنند، سهمیه 720 لیتری بنزین برای آنان در ماه منظور نمایند.

به گفته وی، همچنین برای اتومبیل‌های آژانس‌های جزیره قشم و سرویس مدارس نیز به ترتیب سهمیه‌های 400 و 200 لیتر بنزین در ماه پیشنهاد داده شده است.

سرپرست اداره حمل و نقل عمومی و پایانه‌های سازمان منطقه آزاد قشم همچنین از ساماندهی سهمیه سوخت 770 خودرو تاکسی از روز دوشنبه (11 آذرماه) در قشم خبر داد.

اشرفی اظهار داشت: سهمیه شارژ شده در کارت سوخت این تاکسی‌ها 400 لیتر بوده که در تمام پمپ بنزین‌های سطح جزیره امکان سوخت گیری برای آنها وجود دارد.

سرپرست اداره حمل و نقل عمومی و پایانه‌های سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: عملیات راستی آزمایی از تاکسی‌ها و خودروهایی که سهمیه ویژه بنزین در کارت سوخت آنها شارژ شود، در دستور کار قرار دارد و با متخلفان برخورد می‌شود.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو