حمایت از رونق کسب و کارهای کوچک و مشاغل خانگی منطقه آزاد اروند

بررسی و حمایت از رونق کسب و کارهای کوچک و مشاغل خانگی با هدف افزایش توانمندسازی و ایجاد اشتغال در بین شهروندان در دستور کار سازمان منطقه آزاد اروند قرار گرفت.

به گزارش فرینا، پیش از ظهر امروز در نشستی چندجانبه میان دستگاه های اجرایی مرتبط با بخش کسب و کارهای خانگی و مشاغل روستایی با مدیر آموزش، توسعه و تعالی کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند، چگونگی ایجاد بسترهای لازم کمک به راه اندازی مشاغل خانگی ، روستایی، بوم گردی، صنایع دستی، کشاورزی  و نخیلات در راستای کاهش دغدغه­های اقتصادی شهروندان، برگزار شد.

در این نشست ضمن بررسی اقدامات حمایتی مالی از جانب دولت و آموزش های لازم جهت مهارت افزایی جامعه هدف و نیز راه اندازی کسب و کارهای موفق هر کدام از حوزه های مشاغل خانگی، روستایی، گردشگری روستایی، بوم گردی و صنایع دستی؛ مدیر آموزش سازمان منطقه آزاد اروند گفت: باید تلاش کنیم جوامع محلی دیدشان به داشته هایی همچون کشاورزی و نخیلات که پیرامونشان است باز شود.

علی الیاسی با اشاره به ظرفیت های موجود در منطقه، افزود: شیلات بعنوان سومین ظرفیت غنی کشور مسأله ای است که در بوم ما شرایطش بسیار مهیا است اما توجه ویژه ای به آن نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: باید در بحث مشاغل کوچک و روستایی نخیلات را در اولویت قرار دهیم و توسعه بازسازی و ارتقاء کیفیت محصول تا رسیدن به پایلوت برای عرضه در ابعاد گستره و فرا منطقه ای را اجرایی کنیم.

مدیر آموزش، توسعه و تعالی کسب و کارهای سازمان تأکید کرد، ابتدا باید داشته هایمان را ارزیابی کرده، گام به گام پیش رفته و برنامه ریزی کنیم؛ او در ادامه تصریح کرد: امروزه با پیشرفت تکنولوژی و انفورماتیک، مشاغل خانگی بسیار گسترده شده و افراد با ایجاد مشاغل کوچک گاهی تا ۲۰۰نیروی کار را نیز درگیر می کنند.

در پایان رئیس اداره آموزش فنی و حرفه ای شهرستان آبادان با ارائه طرح پیشنهادی تشکیل دبیرخانه مشاغل خانگی، با استقبال خوبی از سوی حاضرین در این نشست مواجه شد که تصمیم گیری نهایی در این خصوص به جلسات بعد موکول شد.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو