آغار عملیات ساخت فرودگاه منطقه آزاد چابهار

پس از اما و اگرهای بسیار در رابطه با ساخت فرودگاه بین‌المللی چابهار سرانجام امروز (14 آذر ماه) عملیات اجرایی فرودگاه بین‌المللی چابهار آغاز خواهد شد.

به گزارشفرینا به نقل از ایسنا، باوجود شرایط خاص منطقه آزاد چابهار که یکی از مناطق لجستیک به شمار می‌رود، طی این سال‌ها وجود یک فرودگاه بین‌المللی از خلاءهای آن محسوب می‌شد. این در حالی است که این منطقه دارای مزیت جاده‌ای، ریلی و بندری بود ولی فرودگاه متناسب با موقعیت خود را نداشت.

اما بعد از کش‌وقوس‌های فراوان در رابطه با ساخت فرودگاه بین‌المللی چابهار، سرانجام این موضوع در دو سال اخیر به‌طور جدی‌تری پیش رفت تا این‌که با تأمین منابع و ایجاد زمینه‌هایی لازم امروز (14 آذرماه) و با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار سیستان و بلوچستان، مدیرعامل منطقه آزاد چابهار، فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء و همچنین مسئولان عملیات اجرایی فرودگاه این منطقه شروع می‌شود.

این شهر فرودگاهی در ۲۸۱۵ هکتار و در شمال منطقه آزاد چابهار احداث می‌شود.

فاز اول فرودگاه بین‌المللی چابهار با سرمایه‌گذاری 550 میلیارد تومانی از محل منابع منطقه آزاد چابهار و با مدیریت همین منطقه اجرایی می‌شود که این فاز در 13 هزار متر زمین و با ظرفیت حدود 817 هزار و 600 مسافر در سال ایجاد خواهد شد.

پیش‌بینی بر این است که فاز اول فرودگاه بین‌المللی چابهار طی 24 ماه آینده به پایان برسد.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو