در گفتگو با ایبِنا مطرح شد؛ 

برنامه رونق تولید، تسهیل گر سرمایه گذاری در مناطق آزاد

مدیر توسعه سرمایه‌گذاری و انتقال فناوری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از تکمیل درگاه اقتصادی پنجره «سیفام» تا ۲۲ بهمن خبر داد.

به گزارش فرینا، محمد خضرایی‌منش در گفتگو با خبرنگار ایبِنا، درباره برنامه‌های سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد اظهار داشت: در سال ۹۸ همزمان با سال رونق تولید بسته‌ای را تحت عنوان بسته رونق تولید در مناطق آزاد تدوین کردیم و در این بسته ۴ مرحله اقدام برای تسهیل محیط کسب و کار در مناطق آزاد برنامه‌ریزی شد که اقدامات پیش از تولید، حین تولید، پس از تولید و حامی تولید است.
خضرایی منش با بیان اینکه تمامی فرآیندهای مربوط به سرمایه‌گذاری، تولید، صادرات  و موضوعات مالی و پشتیبانی در این بسته دیده شده است، تصریح کرد: در این بسته دو اولویت داریم و ۱۶ برنامه در اولویت یک و ۱۴ برنامه در اولویت دو تدوین شدند که هر کدام از پروژه‌هایی که زیرمجموعه این برنامه تعریف شده‌اند به بهبود محیط کسب و کار در مناطق آزاد کمک می‌کند.
وی یادآور شد: برنامه‌های اولویت اول ۴ مورد در حوزه سرمایه گذاری و فناوری است که به ترتیب استانداردسازی فرآیندهای درون سازمانی سرمایه‌گذاری و حذف ضوابط اضافی، تدوین مطالعات امکان‌سنجی مطابق استانداردهای بین‌المللی، راه‌اندازی مراکز نوآوری و فناوری و ایجاد صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه است.
مدیر توسعه سرمایه‌گذاری و انتقال فناوری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد ادامه داد: در اولویت دوم هم ۵ برنامه در حوزه سرمایه‌گذاری تعریف شده که تعامل با نهادها و سازمان‌ها جهت افزایش و جذب سرمایه داخلی و خارجی، معرفی ظرفیت‌های مناطق در انواع ابزارهای اطلاع‌رسانی محیط بین‌المللی، تدوین معیارهای پذیرش طرح‌های سرمایه‌گذاری ارتقای خدمات سرمایه‌گذاری و نظارت و پایش مستمر تحقق طرح های سرمایه‌گذاری است و یک مسیر و فرآیند تحقق برای هر کدام از این ۹ پروژه عملیاتی تعیین شده است و در حال پیگیری است.
خضرایی منش با بیان اینکه مهم‌ترین کاری که اکنون در حال انجام است ایجاد پنجره واحد الکترونیکی سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد است، گفت: مدیران سرمایه‌گذاری و معاونت‌های اقتصادی مناطق دور هم جمع شدند، فرآیندهای سرمایه‌گذاری یکپارچه شده و برای آن دستورالعمل تدوین شده است.
وی افزود: پنجره واحد الکترونیکی سرمایه‌گذاری ماژولی در سامانه یکپارچه فعالین اقتصادی مناطق آزاد است و تمامی موضوعات اقتصادی از سرمایه‌گذاری، تولید، کمیسیون ارزش افزوده، گواهی بهره‌برداری و صادرات و ثبت سفارش از طریق سامانه «سیفام» عملیاتی می‌شود که دستاورد بزرگی است و امیدواریم تا ۲۲ بهمن درگاه اقتصادی پنجره «سیفام» تکمیل شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو