آئین افتتاح هفته پژوهش و فن آوری منطقه آزاد اروند

مراسم هفته پژوهش و فن آوری با شعار پژوهش اثربخش، فناوری ارزش آفرین و رونق تولید در منطقه آزاد اروند، رسما آغاز به کار کرد.

به گزارش فرینا؛ هم زمان با آئین افتتاح هفته پژوهش با حضور مسئولین منطقه، دانشگاهیان جمعیت دانش آموزی و علاقه مندان در محل سالن ۷۰۰ نفره سازمان منطقه آزاد اروند، برگزارشد.

قدرت اله طمیمیان معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند ضمن تبریک هفته  پژوهش به پژوهشگران و دانشگاهیان منطقه، پیام مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند به مناسبت این روز را قرآئت کرد.

متن پیام بدین شرح است:

به نام خداوند لوح و قلم

با سلام و عرض ادب به ساحت مقدس حضرت ولیعصر(عج) و با درود به روح پرفتوح شهدای دفاع مقدس و امام شهدا حضرت امام خمینی ( رضوان ا… تعالی علیه) و آرزوی طول عمر توام با سلامتی و عزت برای مقام معظم رهبری( مدظله العالی) و با سلام به حضار گرامی، پژوهشگران، فناوران، صنعتگران و همه اندیشمندان و علاقه مندان عرصه دانش و پژوهش.

پیشرفت و عزت کشور در گرو تلاش در زمینه علم و پژوهش است.

(مقام معظم رهبری مدظله العالی)

در عصر اعجاز و فناوری و جهان فراصنعتی، تنها منبع راهبردی برای مقابله با چالش های فراروی جوامع بشری، دانش است که ماحصل پژوهش می باشد تا آنجا که نوع و سطح فعالیت های پژوهشی، یکی از شاخص های توسعه و پیشرفت محسوب می شود و پژوهش است که پیشرفت و توسعه پایدار در کشورها را ضمانت می کند.

توسعه، بدون انجام پژوهش های گسترده ی مبتنی بر اصول علمی، دست نیافتنی است زیرا پژوهش، گام نخستین و اساسی برای دست یابی به پیشرفت، توسعه، رفاه عمومی و استقلال واقعی است.

اینک که در آستانه هفته پژوهش قرار گرفته ایم، ضمن تبریک و تهنیت به تمامی پژوهشگران و نخبگان علمی و دانشگاهی، سازمان منطقه آزاد اروند فرصت را غنیمت شمرده و با تمرکز بر محوریت کارآفرینی و مهارت آموزی، تلاش نموده تا با تکیه بر پژوهش اثربخش، فناوری ارزش آفرین و رونق تولید و با رویکرد مورد تأکید مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، امر ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری در منطقه آزاد اروند را سرلوحه  امور خویش قرار دهد.

در این راستا تلاش گردیده تا با افزایش حساسیت مدیران به فعالیت های پژوهشی و ایجاد فضای تعاملی در منطقه به برقراری ارتباط سازنده میان پژوهشگران و دانشگاهیان با فناوران و صنایع در سطح منطقه و ملی پرداخته و ضمن تبیین وضعیت موجود، بستر مورد نیاز پژوهش و فناوری را با هدف اشتغال و کارآفرینی در منطقه، شناسایی و فراهم نماید.

چرا که تاکید بر پژوهش و تشویق پژوهشگران به فعالیت های پژوهشی مورد نیاز کشور، یکی از مهم ترین راه های رسیدن به خودکفایی است.

لذا ضمن تقدیر از اعضای محترم ستاد هفته پژوهش و فناوری و همچنین همه عزیزانی که در برگزاری هرچه باشکوه تر هفته پژوهش تلاش صمیمانه نموده اند، از خداوند متعال ارتقای روزافزون جایگاه علمی میهن عزیز اسلامی در جهان و توسعه پایدار در منطقه، که مرهون مطالعات و پژوهش های نخبگان، پژوهشگران و فناوران دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و مراکز تحقیاتی است را تحت توجهات خاصه حضرت بقیه الله (عج) آرزومندم.

والسلام علیکم و رحمه الله

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو