اجرای طرح‌های اولویت دار با تدوین نقشه راه سرمایه گذاری در قشم

مدیر جذب سرمایه‌گذاری و بازاریابی سازمان منطقه آزاد قشم از تدوین نقشه راه سرمایه‌گذاری و تهیه بسته‌های سرمایه‌گذاری با هدف اجرای هشت پروژه اولویت‌دار قشم تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش فرینا، ناصرالدین گرامی با اعلام این خبر اظهار کرد: نقشه راه و معرفی اولویت‌های سرمایه‌گذاری‌ها در قشم با هدف تسهیل فرایندهای سرمایه گذاری و نیزتأمین نیازهای داخلی وحضورفعال دربازارهای هدف صادراتی تهیه می‌شود.

گرامی با بیان اینکه مراحل مطالعه طرح‌های اولویت دار اقتصادی و سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف منطقه آزاد قشم آغاز شده است، افزود: حدود 60 پروژه در بخش‌های نفت و انرژی، زیرساخت‌ها، شیلات و کشاورزی، صنعت و گردشگری مورد بررسی قرار گرفته که از میان آنها هشت پروژه دارای اولویت انتخاب و بسته‌های پیشنهادی برای جذب سرمایه‌گذاری آنها در حال آماده سازی است.

وی ادامه داد: نقشه راه براساس نیازهای امروز و آینده جزیره و با توجه به اولویت‌های اقتصادی سرمایه‌گذاران در حوزه‌های مختلف تدوین می‌گردد.

به گفته مدیر جذب سرمایه‌گذاری و بازاریابی سازمان منطقه آزاد قشم؛ تعیین استراتژی کلان سرمایه‌گذاری در جزیره قشم، مطالعه نقاط ضعف و قوت موجود با هدف تسهیل فرآیند سرمایه‌گذاری و همچنین شناسایی و رایزنی‌های برون‌سازمانی برای حمایت از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران، بخشی از موارد مورد نظر در تدوین نقشه راه سرمایه‌گذاری می‌باشند.

گرامی درباره توزیع جغرافیایی طرح‌های اولویت‌دار در سطح جزیره قشم، تصریح کرد: توزیع طرح‌های اولویت‌دار و نقشه راه تدوین شده سرمایه‌گذاری، براساس نیاز مناطق مختلف جزیره و در راستای اجرای سیاست‌های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در راستای توسعه متوازن و توزیع عادلانه سرمایه‌گذاری و اشتغال و الگوسازی در مناطق مختلف جزیره اجرا خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه مشکل امروز تولید، نبود منابع مالی نیست، افزود: مهم‌ترین مشکل پیش روی فعالان اقتصادی، نداشتن برنامه‌ و نقشه راه اقتصادی مربوط می‌شود.

مدیر جذب سرمایه‌گذاری و بازاریابی سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: در سیستم قانونگذاری و وضع مقررات اقتصادی کشور تعارضات و مشکلاتی وجود دارد و تا زمانی که این سیستم یکپارچه و هدفمند و ثابت تعریف نشود و هر روز شاهد تغییرات خلق الساعه باشیم نباید منتظر حل مشکل اقتصاد کشور بود.

گرامی تصریح کرد: در شرایط امروز اقتصاد، سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان باید به سمت تولید صادرات محور گام بردارند و تدوین نقشه راه برای سرمایه‌گذاری یکی از مهم‌ترین نیازها برای انجام این موضوع است.

وی با بیان اینکه تولید با توصیه، حرف و شعار رونق پیدا نمی‌کند، تصریح کرد: باید برنامه‌های توسعه‌ای با همکاری‌های منطقه‌ای همراه باشد تا بتوانیم همسو با هدف‌گذاری صورت گرفته برای تولید، از بازارهای منطقه‌ای نیز استفاده کنیم.

به گفته مدیر جذب سرمایه‌گذاری و بازاریابی سازمان منطقه آزاد قشم؛ مناطق آزاد قانون، ابزار و امکاناتی دارند که بر مبنای آن برنامه‌ها و فعالیت‌های خود را پیش می‌برند و صادرات، اشتغال، سرمایه‌گذاری خارجی و توسعه و عمران منطقه‌ای از مهم‌ترین اهدافی است که در قانون مناطق آزاد تعیین شده است.

گرامی با بیان اینکه روند ایجاد اشتغال در قشم در مقایسه با عملکرد کشوری، از شرایط مطلوبی برخوردار است، خاطرنشان کرد: با توجه به دستورات رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، توجه به ظرفیت‌های جوامع محلی وتوانمندسازی انها نیز از  اهمیت ویژه‌ای برخوردارست.

وی در پایان گفت: استفاده بهینه از ظرفیت‌های قانونی در مناطق آزاد از جمله در حوزه سرمایه‌گذاری و پیگیری حقوق و منافع فعالان اقتصادی و اتخاذ تصمیمات برای  ایجاد رونق سرمایه‌گذاری با هدف برقراری و تقویت درآمد در حوزه کار و اشتغال و افزایش توان مالی، ایجاد و تقویت زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری و رفع موانع موجود از مهم‌ترین اهداف تدوین نقشه راه سرمایه‌گذاری در قشم است.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو