افزایش ایمنی دریایی تردد شناورها در آبراه استراتژیک خورموسی بندر امام خمینی(ره)

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) گفت: 700هزار متر مکعب عملیات لایروبی با هدف ارتقای ایمنی تردد انواع شناورها در آبراه خورموسی، حوضچه و اسکله‌های منطقه ویژه اقتصادی بندر امام (ره) در سه ماهه نخست سال جاری انجام شد.

به گزارش فرینا، عادل دریس درباره لایروبی کانال استراتژیک خور موسی اظهار داشت: برای حصول اطمینان از وجود عمق مناسب برای تردد شناورهای ورودی و خروجی، عملیات لایروبی دوره‌ای در آبراه، حوضچه و اسکله‌های منطقه ویژه اقتصادی بندر امام به مرحله اجرا گذاشته شد.
دریس با اشاره به اینکه کانال استراتژیک خورموسی نقش به سزایی در اتصال منطقه ویژه اقتصادی بندر امام به آب‌های بین‌المللی دارد، افزود: انجام عملیات هیدروگرافی در کانال خور موسی برای شناسایی نقاط پرریسک و ارتقای ایمنی آن بسیار حیاتی است.
وی در ادامه افزود: به این منظور بالغ بر یک میلیون و 550 متر مربع هیدرو گرافی در نقاط مختلف این آبراه مهم انجام شد که با بهره گیری از اطلاعات استخراج شده، برنامه‌ریزی لازم برای انجام لایروبی در نقاط مختلف آن تدوین می‌شود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان شدت رسوب گذاری در اسکله‌های بندر امام خمینی(ره) را بر اثر اختلاف بسیار بین جزر و مد را قابل توجه عنوان کرد و خاطر نشان کرد: لایروبی دوره‌ای در آبراه خورموسی، حوضچه و اسکله‌های منطقه‌ ویژه اقتصادی بندر امام مزایایی از جمله جلوگیری از بروز حوادث احتمالی، ایجاد بستر مناسب برای ارائه خدمات با کیفیت و کمیت به شناورهای دریایی و حفظ عمق مفید آبراه و اسکله‌ها را به دنبال دارد.
یادآور می‌شود آبراه خورموسی به طول 42 مایل دریایی، عرض 250 متر و عمق متوسط 20 متر بستری آرام و مطمئن برای تردد انواع کشتی‌های اقیانوس پیمای تجاری و نفتکش از بندر امام (ره) به آب‌های بین‌المللی فراهم می‌کند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو