آهنگران از منطقه ویژه بندر نوشهر بازدید كرد

مدیرامورهماهنگی مناطق ویژه اقتصادی دبيرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در رأس هیأتی روز چهارشنبه 18 تیرماه از بخش های مختلف منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر بازدید کرد.
به گزارش پايگاه خبري مناطق آزاد و ويژه اقتصادي، جعفر آهنگران در این بازدید از نزدیک در جریان مسایل و مشکلات مرتبط با اجرای قوانین و مقررات مناطق ویژه اقتصادی در این منطقه قرار گرفت.
آهنگران ضمن تشریح قوانین و مقررات و آیین نامه اجرایی مناطق ویژه اقتصادی از اهتمام جدی دبیرخانه شورا برای رفع مشکلات فراروی منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر در این زمینه خبر داد.
او با بیان اینکه امور مربوط به اشتغال نیروی انسانی و روابط کار، بیمه و تامین اجتماعی در مناطق ویژه براساس مقررات مصوب و جاری در مناطق آزاد تجاری – صنعتی خواهد بود خواستار معرفی نماینده ای ویژه برای پیگیری مسایل کارگری در این منطقه شد.
آهنگران خاطرنشان کرد: براساس مقررات مصوب و جاری در مناطق آزاد تجاری – صنعتی، محدوده مناطق ویژه اقتصادی جزو قلمرو گمرکی جمهوری اسلامی ایران نيست و گمرک مکلف است با رعایت مفاد ماده (8) این قانون در مبادی ورودی و خروجی آنها به منظور اعمال مقررات مربوط به صادرات و واردات استقرار یابد.
مدیرامور هماهنگی مناطق ویژه اقتصادی دبيرخانه شورا معافیت صاحبان کالا از پرداخت مالیات ارزش افزوده در مناطق ویژه اقتصادی را از جمله مشوق های سرمایه گذاری در این مناطق عنوان کرد و افزود: ورود کالا از خارج از کشور یا مناطق آزاد به منطقه با کمترین تشریفات گمرکی انجام شده و ترانزیت داخلی کالای وارد شده به منطقه بر اساس مقررات مربوطه انجام خواهد شد.
در ادامه اين بازديد نيز منوچهر تاتینا مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران ضمن تشریح اهم فعالیت ها و دستاوردهای اداره کل در سال های اخیر، گزارشی از مشکلات و چالش های پیش روی اداره کل در خصوص اجرایی کردن قوانین و مقررات مناطق ویژه را ارائه کرد.
شایان ذکر است؛ با تصویب مجلس شورای اسلامی، بندر نوشهر از اردیبهشت ماه 1390 به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل و امکان بهره مندی تجار و سرمایه گذاران بخش خصوصی از مزایا و تسهیلات ناشی از قوانین و مقررات مناطق ویژه اقتصادی فراهم شد.

 

 

 

 

 

 

امتیاز به خبر :