ارس در نوروز درخشید

  • چهارشنبه 18 فروردين 1395 - 12:34
  • 0 دیدگاه
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با ابراز رضایت از عملکرد منطقه آزاد ارس در ارائه خدمت به گردشگران نوروزی و مدیریت شایسته حوزه گردشگری در نوروز 95 اظهار کرد: در شرایطی که برودت هوا باعث کاهش استقبال گردشگران از سفر به تبریز و دیگر نقاط استان شده بود، ارس با دارا بودن آب و هوای مطبوع در تعطیلات نوروز بسیار خوب ظاهر شد.
به گزارش فرینا، فرزین حق پرست اظهار کرد: با وجود کاهش 18 درصدی گردشگر ورودی به تبریز و دیگر شهرستان های استان در نوروز 95، منطقه آزاد ارس با ازدحام گردشگر و رشد حضور مهمانان نوروزی مواجه بود و در همه روزهای تعطیلات نوروز امسال ظرفیت اقامتگاه های رسمی در آن تکمیل بود ضمن اینکه خدمت رسانی مطلوب به گردشگران نوروزی در دستور کار ارس قرار گرفته بود که مجموع این عوامل اظهار رضایت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را در پی داشت.
وی گفت: منطقه آزاد ارس به شدت برای جهش در حوزه گردشگری مستعد است اما تنها نارسایی برای تحقق این مهم کمبود اقامتگاه های رسمی مانند هتل ها و هتل آپارتمان ها در این منطقه آزاد است که البته گام های خوبی برای کاهش این نارسایی برداشته شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: کمبود هتل و دیگر اقامتگاه ها در منطقه آزاد ارس مورد اشاره معاون رئیس جمهوری هم بود و لذا سعی خود را خواهیم کرد تا در آینده نزدیک بخش بزرگی از این کمبودها را با ساخت و بهره برداری هتل های جدید جبران کنیم. به گفته وی، در حال حاضر 5 هتل در منطقه آزاد ارس دردست ساخت است که 2 باب از این تعداد در سال جاری افتتاح خواهند شد ضمن اینکه با رهنمود معاون رئیس جمهور، هتل بزرگ 5 ستاره در دست ساخت جلفا نیز به زودی تعیین تکلیف خواهد شد تا به این ترتیب شمار هتل های در دست ساخت این منطقه آزاد به عدد 6 افزایش یابد.
حق پرست به پتانسیل های منطقه آزاد ارس در جذب گردشگر هم اشاره و تصریح کرد: به جهت قرار گرفتن این منطقه آزاد در جوار سرحدات کشورمان و ملاحظات قانونی واقع شدن در حریم مرزها روند توسعه گردشگری در ارس را کند کرده است که تلاش می شود با تعامل بیش از گذشته این روند شتاب بگیرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در تبیین برنامه های استان برای رونق بیش از گذشته گردشگری در ارس هم گفت: منطقه آزاد ارس در برنامه تبریز 2018 به عنوان یکی از مقصدهای مهم و اصلی گردشگری تعیین شده است.
وی افزود: در جریان سفر گردشگران جهان اسلام به تبریز در سال 2018، امکان حضور یک و دو روزه در منطقه آزاد ارس پیش بینی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اضافه کرد: در سند تدبیر توسعه استان هم مرکزیت محور گردشگری شمال آذربایجان شرقی به جلفا، کرانه های رود مرزی ارس و منطقه آزاد ارس تخصیص یافته است.

 

 

برچسب ها : منطقه آزاد ارس
امتیاز به خبر :