بازدید چینی‌ها از از طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار

معاون اداره برنامه ریزی و تحقیقات همکاری اقتصادی خاورمیانه و سرمایه‌گذاری چین به همراه هیئتی از شرکت‌های مهندسی نفت چین، کشتی سازی بین المللی، گروه سینوهیدرو و گروه الکترونیک برای شناسایی امکانات و پتانسیل‌های موجود و سرمایه گذاری از طرح توسعه بندر شهید بهشتی بازدید کردند.
به گزارش فرینا، در این بازدید سیاوش رضوانی، مدیر کل بنادر و دریانوردی استان ضمن بیان پیشرفت پروژه، زمینه‌های سرمایه‌گذاری برای کشور چین را تشریح کرد و اعلام کرد: با توجه به تجارب ارزنده کشور چین در زمینه بندری، علاقه‌مندیم برای تکمیل فاز دوم طرح توسعه بندر و اسکراپ کشتی (اوراق کشتی) در بندر چابهار سرمایه گذاری توسط کشور چین صورت گیرد.
وی افزود: خوشبختانه با اتمام فاز اول در پایان سال 95 استحصال لایروبی فاز دوم انجام می‌شود و سرمایه گذاران چینی باید خرید تجهیزات را انجام دهند.
در ادامه وانگ جونگ شینگ ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت گفت: امسال کارهای سرمایه گذاری خود را با جدیت و عملی پیگیر هستیم و بر همین اساس با حضور چند شرکت مهم چینی از گروه‌های مختلف کشتی سازی، الکترونیک، نفت و گروه طراحی به چابهار سفر کرده‌ایم و در ماه‌های گذشته مقدمات کار را فراهم کرده‌ایم و منتظر اجرای برنامه‌های خود در منطقه آزاد و بندر چابهار هستیم.
وی اظهار کرد: بندر چابهار برای کشور چین یک فرصت طلایی است و خوشحالیم که در این بندر کارها به صورت تخصصی و آموزشی انجام می‌شود و ما مطمئن هستیم در آینده نزدیک چابهار بهتر از سایر بنادر حاشیه خلیج فارس خواهد بود و چابهار امید دو کشور است.

وانگ جونگ شینگ گفت: شرکت کشتی سازی گوانگ چاین که در این سفر ما را همراهی می‌کند دومین شرکت بین المللی در ساخت کشتی در دنیاست و در حال حاضر در دوحه قطر 4 میلیارد دلار در زمینه‌های ساخت تجهیزات بندری سرمایه گذاری کرده است. شرکت گوانگ چاین قادر به ساخت کشتی های 20 هزار تن تا 320 هزار تن با تمام امکانات روز دنیا است.

 

 

امتیاز به خبر :