ستاد دائمی سفر در مناطق آزاد کشور تشکیل می شود

معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور از تشکیل ستاد دائی سفر در مناطق آزاد کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار فرینا، حجت الاسلام محمد علی زم در دومین روز از اجلاس مشترک معاونان، مدیران و دبیران شوراهای راهبردی فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد کشور در تهران گفت: خدماتی که به گردشگران در ایام نوروز و در فواصل خاص در قالب ستادهای نوروزی یا جشنواره ای یا فصلی به گردشگران ارائه می شود در قالب ستاد دائمی خدمات سفر ساماندهی شده و این ستاد به صورت دائمی در مناطق آزاد آغاز به کار خواهد کرد.
وی تاکید کرد: در حوزه گردشگری در مناطق آزاد، نیاز به کار بیشتر و هم چنین افزایش و ارتقاء سطح کیفیت و خدمات مورد توجه جدی قرار دارد.
زم ادامه داد: دفاتر خدمات مسافرتی و تورهای گردشگری بر اساس ظرفیت های موجود در مناطق آزاد کشور خدمات و فعالیت موثرتر و بهتری ارائه دهند.
وی در ادامه این اجلاس بر اهمیت بر اقتصاد هنر، نهادسازی در حوزه هنر، تشکیل انجمن ها در حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی و گردشگری، تقویت حوزه ورزش های تخصصی، ورزش مدارس، حضور بخش خصوصی در حوزه بهداشت درمان و سلامت، طب سنتی و مکمل، ارتقاء دانشگاه ها در راستای بین المللی شدن آنها، تعامل و حمایت از مدارس غیرانتفاعی و قوی تر نمودن آنها در راستای کمک این مدارس به مدارس ضعیف، تأسیس مدارس بین المللی، کیفی سازی تحصیلات و توانمندسازی آنان، برندسازی در حوزه روستایی، همگانی نمودن فعالیت های قرآنی، آموزش جوامع محلی در زمینه محیط زیست و اقتصادی کردن آن و آشتی با طبیعت تاکید کرد.
زم هم چنین از اجرای "طرح ملی افق" با شعار "هر ایرانی؛ یک جلد قرآن کریم" از روز ولادت امیر المومنین (ع) در مناطق آزاد کشور خبر داد.

اجلاس دو روزه مدیران و مسئولان فرهنگی مناطق آزاد کشور دیروز و امروز با هدف بررسی برنامه های سال 95 مناطق آزاد کشور در تهران برگزار شد.

 

 

امتیاز به خبر :