تاکید ترکان بر توسعه جوامع محلی در مناطق آزاد

  • سه شنبه 24 فروردين 1395 - 17:03
  • 0 دیدگاه
مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی توسعه مناطق آزاد را در گرو توسعه جوامع محلی دانست.
به گزارش خبرنگار فرینا، اکبر ترکان در دومین روز از اجلاس مشترک معاونان، مدیران و دبیران شوراهای راهبردی فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد کشور در تهران گفت: توسعه یک پدیده وارداتی نیست. توسعه مناطق آزاد با توسعه جوامع محلی اتفاق می افتد. توسعه گران در مناطق آزاد آنهایی هستند که در منطقه زندگی می کنند.
مشاور رییس جمهور تاکید کرد: پنجره های فرهنگ و هنر را به سوی توسعه مناطق آزاد باز کنیم.
ترکان ادامه داد: امروزه مناطق آزاد کشور بستر پدیدار شدن افکار جدید است و در این میان بنگاه هایی که در این مناطق مشغول به فعالیت هستند نیز می توانند به یک بنگاه اجتماعی تبدیل شوند.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با تاکید بر اینکه هم اکنون مناطق آزاد به سمت پیشرفت و توسعه حرکت می کنند گفت: فناوری های جدید زندگی بهتری را برای مردم به همراه می آورد. باید به سمت فناوری حرکت کنیم تا دسترنج بهتری داشته باشیم.
وی به حضور دستگاه ها و نهادهای داخل منطقه آزاد نیز اشاره کرد و گفت:  امروز حضور یک منطقه آزاد، دستگاه ها و نهادهای داخل منطقه را به حرکت وا داشته است.

اجلاس دو روزه مدیران و مسئولان فرهنگی مناطق آزاد کشور با هدف بررسی برنامه های سال 95 مناطق آزاد کشور در تهران در دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و توسط معاونت فرهنگی اجتماعی این دبیرخانه برگزار شد.

 

امتیاز به خبر :