عوارض واردات خودرو خارجی به قشم کاهش یافت

سرپرست اداره کل ترانزیت و گمرک سازمان منطقه آزاد قشم از کاهش چشمگیر عوارض واردات انواع خودرو به این منطقه خبر داد.
به گزارش فرینا، کاظم قربانی گفت: پرداخت عوارض ورود خودروهای خارجی به این جزیره پس از بازنگری ارزش و تعرفه گمرکی از تاریخ94/12/27   با هدف جلوگیری از ورود بی رویه خودروهای نامناسب و فرسوده سرزمین اصلی به این منطقه کاهش چشمگیر یافته است.
وی با اعلام اینکه این سیاست به دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از سوی اداره کل گمرک و ترانزیت این منطقه در حال اجرا است، گفت: از تاریخ یاد شده با توجه به کیفیت ساخت خودروهای خارجی عمر ورود انواع خودرو از یک تا سه سال افزایش یافته است.
به گفته سرپرست اداره کل گمرک و ترانزیت سازمان منطقه آزاد قشم، علاوه بر افزایش زمان ساخت خودروها، تعرفه ورود انواع سواری، استیشن و کامیونت، ون، وانت، مینی بوس، کامیون و ماشین آلات راه سازی نیز کاهش چشمگیر داشته و ترخیص این خودروها نیازمند دریافت تائید فنی است.
وی ادامه داد: واردات انواع سواری استیشن و وانت از مدل 2013 به 2011 کاهش یافته و تعرفه آن نیز به جای 5 تا 20 درصد به رقم 4 تا 14 درصد رسیده است.
قربانی با اشاره به اینکه پیش از این ورود کامیونت، ون، مینی بوس و اتوبوس به قشم زیر مدل 2014 با حد اکثر 2 سال زمان ساخت و تعرفه صفر تا 10 درصد مجاز بود، اظهار کرد: بر اساس سیاست جدید مدل ساخت این خودروها با سه سال کاهش به 2011 و تعرفه آن نیز به صفر تا 12 درصد رسیده است.
وی ادامه داد: مدل مجاز کامیون و تریلر با کفی نیز از 2011 به 2008 و تعرفه ان نیز به جای صفر تا 25 درصد به صفر تا 18 درصد کاهش یافته است.
سرپرست اداره کل گمرک و ترانزیت سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه به واردات تاکسی های خارجی به جزیره قشم اشاره کرد و یادآور شد: از تاریخ 27 اسفند 94 واردات تاکسی مدل 2014 به جای خودروهای ویژه حمل و نقل عمومی با مدل 2015 مجاز شدهو تعرفه آن نیز از صفر تا 5 به صفر تا 6 درصد رسیده است.
کاظم قربانی همچنین گفت: برای واردات انواع ماشین آلات راه سازی نیز با افزایش عمر دو ساله ساخت آن، از این پس وارد کنندگان می توانند به جای مدل 2008 با تعرفه صفر تا 40 درصد، ماشین آلاتراه سازی مدل 206 با تعرفه صفر تا 22 درصد وارد جزیره قشم کنند.

سیاست  تغییر تعرفه و افزایش زمان ساخت خودروهای خارجی برای ورود به منطقه آزاد با هدف نوسازی ناوگان حمل و نقل در این جزیره در دستور کار اداره کل گمرک و ترانزیت سازمان منطقه آزاد قشم قرار گرفته است.

 

 

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :