انزلي میزبان آينده مسابقات بین المللی فوتبال ساحلی

جان كاسكو، رئيس سازمان جهاني فوتبال ساحلي به همراه جوزف پونست، رییس کمیته مسابقات و آلکس سوریانو، رییس آسیای این سازمان از زیرساخت ها و امکانات منطقه آزاد انزلی بازديد كردند.

به گزارش فرينا، مديرعامل سازمان منطقه آزاد انزلي در نشست مشترک با هيات بازديد كننده با تاييد توانمندي ها و شرایط میزبانی این منطقه برای میزبانی مسابقات بین المللی فوتبال ساحلی گفت: امکانات احداث شده این منطقه از استانداردهای لازم  برای میزبانی مسابقات بین المللی برخوردار است و در صورت تکمیل طرح توسعه مجموعه ورزشي فوتبال ساحلي این منطقه براساس استانداردهاي جهاني، منطقه آزاد انزلي شرایط ميزبانی مسابقات جهاني فوتبال ساحلي را خواهد داشت.
رضا مسرور با اشاره به  ویژگی میهمان نوازی گیلانی ها و بیان ظرفیت های و توانمندیهای سازمان متبوع خود در ایجاد و تکمیل زیرساختها، افزود: هيچ دغدغه اي در خصوص ميزباني مسابقات جهاني فوتبال ساحلي وجود نداشته و منطقه آزاد انزلی مي تواند با استفاده از همه امكانات و به بهترين شكل، مسابقات جهاني فوتبال ساحلي را برگزار نماید.
مسرور توسعه زير ساختهاي ورزشي در منطقه آزاد انزلي را از برنامه های این سازمان در حوزه ورزش عنوان كرد و گفت: با عنایت به اینکه این سازمان در حال ساخت بزرگترين بندر دریای خزر است، ساخت يك مجتمع ورزشي ساحلي با استاندارهای جهانی با توجه به توانمندیهای موجود سازمان امکان پذیر است و کاردشواری نیست.
وي به ظرفیت های مجموعه ورزشهای ساحلی «سیروس قایقران» اشاره كرد و افزود: فاز اول مجموعه ورزشي ساحلی احداث و میزبان مسابقات لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور است و فاز دوم آن براساس استانداردهاي جهاني به منظور فراهم سازي شرايط ميزباني مسابقات جهاني تا شش ماه آينده مورد بهره برداري قرار مي گيرد.
مديرعامل سازمان منطقه آزاد انزلي، توسعه توریسم ورزشی را از اهداف این سازمان در حوزه گردشگری دانست و  گفت: ميزباني مسابقات بين المللي به دليل حضور گردشگران خارجي و به عنوان يكي از اهداف و برنامه هاي منطقه آزاد انزلي در حوزه توریسم ورزشی از اهميت ويژه اي براي این سازمان برخوردار است.
مسرور ادامه داد: با تاييد امكانات و توانمندي هاي منطقه آزاد انزلي، فدراسيون جهاني فوتبال ساحلي ميزباني برگزاري مسابقات جهاني را به اين منطقه و استان گيلان اعطا نماید.

*بررسی انعقاد قرارداد همکاری سازمان جهاني فوتبال ساحلي با سازمان منطقه آزاد انزلي
رییس سازمان جهانی فوتبال ساحلی نيز در این نشست با اعلام رضايت از شرایط و امكانات موجود در ايران و منطقه آزاد انزلي، از وجود چنین امکانات مناسبی در ایران برای برگزاری مسابقات فوتبال ساحلی ابراز خورسندی کرد و گفت: با توجه به كسب مقام هاي جهاني و المپيكي تيم ملي فوتبال ساحلي ايران، بايد این  استاديوم در حد نام و آوازه اين تيم ملی ایران در جهان توسعه یابد و درصورت احداث مجموعه ورزشي با امكانات و استانداردهاي لازم در منطقه آزادانزلي، مي توان ميزباني مسابقات جهاني فوتبال ساحلي را به گيلان واگذار كرد.
جان كاسكو با اشاره به خصوصیات نیک ورزش افزود: نزدیک شدن مردم جهان به همدیگر از جاذبه های خوب ورزش است و همه را مانند اعضای خانواده گرد هم می آورد و امیدوارم در سال های آینده علاوه بر ورزش، روابط سیاسی، تجاری، اقتصادی و گردشگری نیز با کشور ایران بیش از پیش شود.
وي در ادامه از برگزاري تورنمنت بين المللي كاسپين به ميزباني این منطقه خبر داد و گفت: اين تورنمنت حدود شش ماه آينده و با حضور تيم هاي فوتبال ساحلي كشورهاي حاشيه درياي خزر در منطقه آزاد انزلی برگزار مي شود.
رئیس سازمان جهاني فوتبال ساحلي به بررسی انعقاد قرارداد همکاری با سازمان منطقه آزاد انزلي اشاره كرد و افزود: در قرارداد منعقده ، نام تورنمنت بين المللي كاسپين در وبسايت جهاني اين فدراسيون ثبت خواهد شد و مجموعه ورزشي فوتبال ساحلي سازمان منطقه آزاد انزلي توانايي ميزباني تورنمنت هاي بين المللي همچون تورنمنت «كاسپين» را دارد.

*شرايط مناسب ميزباني انزلي براي برگزاري مسابقات جاني فوتبال ساحلي 
در ادامه اين نشست مسعود رهنما، مديركل ورزش و جوانان گيلان با تصریح بر همراهی مسئولان اجرایی استان گيلان و ظرفیت های منطقه آزاد انزلی خواستار اعطای میزبانی مسابقات به این منطقه و استان شد و گفت: حضور مسئولان اجرايي دولت در اين نشست، بيانگر تعامل موجود بين دستگاه ها و مسئولان اجرايي است و با توجه به وجود چنين تعاملي در گيلان به عنوان اصل اول، انتظار داريم ميزباني اين دوره از مسابقات جهانی به استان گيلان و منطقه آزاد انزلی واگذار شود.

*ظرفيت بالاي انزلي در برگزاري مسابقات ساحلي
غلامعلی جعفرزاده رئیس مجمع نمایندگان گیلان نیز در اين نشست با اشاره به ظرفیت های موجود در منطقه آزاد انزلی افزود: این منطقه از توانمندی بالایی برخوردار بوده و توانایی برگزاری مسابقات به بهترین شکل ممکن را دارا است.

*وجود زيرساخت هاي مناسب عمرانی، اقتصادی و گردشگری در منطقه
ایمن آبادی نيز با  قدردانی از عملکرد سازمان منطقه آزاد انزلی در زمینه های مختلف عمرانی، اقتصادی و گردشگری گفت: هر گونه همکاری و همراهی توسط مسئولان در راستای برگزاری هرچه بهتر این مسابقات بین المللی صورت خواهد پذیرفت.

*گيلان؛ قطب فوتبال ساحلي ايران
در ادامه اين نشست، رئیس دپارتمان فوتبال ساحلی کشور در این دیدار با بیان اینکه گيلان يكي از قطبهاي فوتبال ساحلي ايران است، افزود: تعداد زيادي از بازيكنان تيم ملي فوتبال ساحلي ايران گيلاني هستند و گیلان سه تیم مطرح در لیگ برتر فوتبال ساحلی دارد و این نشان از پتانسیل بالای این استان در فوتیال ساحلی دارد.
پریا شهریاری، به شرایط مناسب آب و هوایی فصل پاییز برای برگزاری مسابقات درگیلان اشاره كرد و گفت: آقای کاسکو تاکنون از امکانات موجود در منطقه آزاد انزلی رضایت دارد و تصور نمی کرد که در ایران چنین امکاناتی  وجود داشته باشدو درصورتی که این مجموعه ورزشی با امکانات و استانداردهای لازم جهانی درمنطقه آزاد انزلی  توسعه یابد، این منطقه توان کسب میزبانی مسابقات جهانی فوتبال ساحلی را داراست.
گفتنی است، رییس سازمان جهانی فوتبال ساحلی و هیات همراه در این دیدار از زیرساخت های گردشگری و اقامتی، امکانات ورزشی و تفریحی، فاز تجارت و گردشگری، مجموعه ورزشهای ساحلی سیروس قایقران و مرکز تفریحات دریایی، زیرساخت های در حال احداث و مجتمع بندری کاسپین  منطقه آزاد انزلی بازدید كردند.
در اين نشست، مسئولین فوتبال ساحلی فدراسیون فوتبال کشور، رییس مجمع نمایندگان گیلان، مدیران تربیت بدنی استان، هیات فوتبال استان گيلان و معاونین و مدیران این سازمان نیز حضور داشتند.



برچسب ها : منطقه آزاد انزلي
امتیاز به خبر :