انتقال قطعی اراضی ملی محدوده قلی بیگلو و جانانلو به سازمان منطقه آزاد ارس

معاون مدیرکل منابع طبیعی استان آذربایجان شرقی از آمادگی کامل این اداره کل، برای واگذاری قطعی21 هزار هکتار از اراضی ملی خداآفرین در محدوده مصوب جانانلو و قلی بیگلو به منطقه آزاد ارس خبر داد
به گزارش فرینا، رستم صادقی در کارگروه حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی شهرستان خداآفرین گفت: از 130 هزار هکتار اراضی ملی شهرستان خداآفرین، 16 هزار هکتار در محدوده قلی بیگلو و 4 هزار و 500 هکتار در محدوده جانانلو که جزء محدوده مصوب منطقه آزاد ارس است ، به صورت قطعی در آینده نزدیک بنام این سازمان انتقال می یابد.
وی افزود: در خداآفرین 196 پلاک، 846 نفر دامدار مجاز و 34هزار دام مجاز وجود دارد، از این مقدار 33 پلاک در داخل محدوده منطقه آزاد ارس در دو محدوده قلی بیگلو و جانانلو قرار گرفته که از اراضی ملی سرزمین اصلی تفکیک شده ، صیانت و حفاظت آن به سازمان منطقه آزاد ارس واگذار خواهد شد.
صادقی گفت : از سال 1388 تا کنون 340 فقره پرونده تصرف و تخریب اراضی ملی در خداآفرین تشکیل شده که 240 هکتار آن در داخل محدوده منطقه آزاد ارس قرار داشته، و برای 80 هکتار آن محکومیت قضایی صادر و خلع ید گرفته شده است.
فرماندار شهرستان خداآفرین نیز در این جلسه گفت: با توجه به اینکه بیش از 80 درصد اراضی خداآفرین جزء اراضی ملی است و به دلیل مرغوبیت بیشتر این اراضی، در معرض تعرض و تصرف افراد فرصت طلب قرار دارد .
امینیان افزود: اراضی ملی و منابع طبیعی باید قبل از دخل تصرف بشر و ایجاد ساخت و ساز صیانت شود .

اولین کار گروه حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی شهرستان خداآفرین با حضور قائم مقام مدیر عامل منطقه آزاد ارس در مرکز خداآفرین ، فرماندار شهرستان خداآفرین، معاون مدیرکل منابع طبیعی استان آذربایجان شرقی، ، مدیر حقوقی و مدیر املاک اراضی سازمان منطقه آزاد ارس در سالن جلسات فرمانداری خداآفرین برگزار شد.

 

 

برچسب ها : منطقه آزاد ارس
امتیاز به خبر :