سرمایه گذاری عراقی ها در منطقه آزاد اروند

  • دوشنبه 30 فروردين 1395 - 11:28
  • 0 دیدگاه
مجوز رسمی جدید سرمایه گذاری به سرمایه گذران عراقی ها در منطقه آزاد اروند صادر شد.
به گزارش فرینا، محمد رضا معتمدی، معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارها گفت: براساس ابلاغ سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران، و در راستای اجرای ماده شش قانون تشویق و حمایت از سرمایه گذاران خارجی، مجوز جدید سرمایه گذاری خارجی، به منظور تولید کامپاند و گرانول پلیمری صادر گردید.
وی در این باره افزود: این مجوز با امضای وزیر اقتصاد و دارایی جمهوری اسلامی ایران صادر شد و متعلق به سرمایه گذاران عراقی شرکت کیمیا اروند جنوب است.
معتمدی با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری خارجی در تراز تجاری و توسعه اقتصادی، گفت: حمایت از حضور و فعالیت سرمایه گذاران خارجی ، از مهم ترین شاخص ها و اولویت ها در سازمان منطقه آزاد اروند است و امروز ما به همت متخصصین و کارشناسان با تجربه و توانمند، موفق به جذب سرمایه گذار و منابع سرمایه در اروند شده ایم.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: طرح سرمایه گذاری عراقی ها در خصوص تولید کامپاند و گرانول پلیمری بر پایه مواد  PVC بوده است که به تصویب سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران، وابسته به وزارت اقتصاد و دارایی، رسیده است.
این پروژه در مراحل اولیه خود است که پیش بینی می شود پس از مدت زمان 10 ماه، پیشرفت 70 درصدی داشته باشد.
تجهیزات و ماشین آلات اولیه تولید این پروژه خریداری، و ورود آنها از طریق گمرک منطقه آزاد اروند، آغاز شده است و در سایت صنعتی مستقر خواهند شد.
گرانول، نوعی پلیمر بدست آمده در پتروشیمی است که بصورت دانه و برای مصارف و کاربرد های خاصی ذوب و مورد استفاده قرار می گیرد.
به عبارتی دیگر، گرانول های پلیمری یا همان پلاستیکی، گلوله های کوچکی از پلاستیک هستند که داخل دستگاه های مختلف شکل دهی پلاستیک ریخته شده و به انواع مختلف قطعات تبدیل می شوند.
محصول تولید شده، ماده اولیه صنایع بسیاری از انواع  تولید کف پوش ها، تقویت کننده ها و جایگزین در رنگ ها، آسفالت، بتن، و  همچنین به عنوان سوخت اصلی کوره، ماده اولیه لاستیک سازی و ... است و کاربرد بسیاری در داخل و خارج از کشور خواهد داشت.

شایان ذکر است سرمایه گذاران خارجی متعددی در منطقه آزاد اروند، فعالیت و سرمایه گذاری نموده اند، اما تنها برخی از این سرمایه گذاران، به منظور بهره برداری از منافع قانون حمایت از سرمایه گذاری خارجی و اخذ تضامین رسمی دولتی، درخواست ثبت و تایید رسمی  و صدور مجوز سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران را دارند، که با طی نمودن فرآیند اداری مورد نظر، به این مهم دست می یابند.

 

 

برچسب ها : منطقه آزاد اروند
امتیاز به خبر :