رسانه ملی موثرترین ابزار در جهت اقناع فرهنگ جامعه

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: رسانه ملی موثرترین ابزار همسو سازی رفتارهای اقتصادی جامعه در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش فرينا، محسن خادم عرب باغی در دیدار با مدیرکل صداو سیمای مرکز آذربایجان شرقی افزود: برای دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی، باید فرهنگ لازمه ی آن در جامعه ایجاد و نهادینه شود تا رفتارهای اقتصادی آحاد جامعه در این مسیر قرار گیرند که در این میان رسانه ی ملی به عنوان موثرترین ابزار در جهت اقناع فرهنگ جامعه میتواند نقش بی بدیل ایفا نماید

عرب باغی گفت: پرداخت رسانه ی ملی به این موضوع مستلزم تعیین ماموریت، برنامه ریزی جامع محتوایی، برنامه سازی مطلوب و مدیریت هوشمندانه و کارآمد است.

وي با ابراز خرسندی از تولید برنامه های اقتصادی با محوریت ظرفیتی صنعتی و تجاری استان بخصوص منطقه آزاد ارس در شبکه استانی سهند افزود: با توجه به موقعیت و ظرفیت ویژه ارس در عرصه های صنعت و تجارت، سرمایه گذاران میتوانند با بهره مندی از قوانین خاص گمرکی و مالیاتی محصولاتی با ارزش افزوده بالا و تکنولوژی روز دنیا تولید و صادر کنند.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس برنقش اساسی برنامه سازان شبکه استانی در شناساندن ظرفیت های این منطقه اشاره کرد و گفت: این منطقه به لحاظ موقعیت استراتژیک و وجود زیرساخت های لازم برای سرمایه گذاری و رونق تولید و صادرات، به یکی از قطب های اقتصادی مهم ایران تبدیل شده که همکاری صداوسیمای استان برای شناساندن آن در برنامه های رادیو و تلویزیون مشهود و ملموس و البته قابل تقدیر است.

عرب باغی اطلاع رسانی گسترده و صادقانه در رسانه های مختلف را بهترین راه حل برای گام نهادن در میدان رقابت با رقبای جهانی دانست و افزود: منطقه آزاد ارس با تمامی پتانسیل های بالقوه و کم نظیر اقتصادی همچون هم مرزی با کشورهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان، نزدیکی به کشورهای cis، وجود زیرساخت های گمرکی و ترانزیتی، قرارگیری در کریدور شمال- جنوب و ده ها مزیت دیگر جایگاه ممتازی در بین مناطق آزاد ایران دارد.

در ادامه این دیدار مدیرکل شبکه استانی سهند نیز با اشاره پتانسیل های بالای اقتصادی ارس گفت: این منطقه به واسطه جذب سرمایه های داخلی و خارجی می تواند قطاراقتصادی استان و حتی کشور را در ریل دقیق و درست اقتصاد مقاومتی قرار دهد.

سید محسن لطیفی افزود: منطقه آزاد ارس سهم ویژه ای در برنامه رسانه ملی دارد و برنامه سازان شبکه استانی سهند تولیدات رادیویی و تلویزیونی خود را در راستای فرهنگ ‌سازی پیرامون اقتصاد مقاومتی با محوریت این منطقه آماده پخش میکنند.

لطیفی اشتغال‌زایی، سرمایه‌گذاری، تولید، صنعت، کشاورزی و صادرات را از مزیت های منطقه آزاد دانست و گفت: هیچ پیشرفتی در حوزه اقتصاد نمایان نمیشود مگر با دریچه و پنجره رادیو و تلویزیون، چرا که همین رسانه ها میتوانند ازآغاز یک جریان اقتصادی تا به سرانجام رسیدن آن در کنار مردم و این حرکت اقتصادی باشند.

وي گفت: در سال گذشته بالغ بر 270 خبر ، بالغ 150 مورد برنامه رادیویی و بیش از 70 عنوان برنامه تلویزیونی به صورت زنده و تولیدی از منطقه آزاد ارس بروی آنتن پخش شبکه استانی سهند قرار گرفته است

مدیرکل شبکه استانی سهند افزود: همچنین بواسطه شبکه استانی سهند برنامه های زنده و تولیدی موثری نیز در حوزه های مختلف از شبکه های سراسری و از این منطقه تولید و پخش شده است.

لطیفی گفت: رسانه مفسر اقتصاد مقاومتی بوده و در شناخت حقیقی مردم از این مفهوم ارزشمند نقش موثری ایفا میکند و در این راستا کارشناسان و فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران منطقه آزاد ارس باید رسانه ملی را همراهی کنند.




برچسب ها : منطقه آزاد ارس
امتیاز به خبر :