بازديد استاندار ارزروم ترکیه از ارس

استاندار ارزروم ترکیه در راس هیاتی وارد منطقه آزاد ارس شد و بعد از بازدید از مراکز صنعتی ارس با فرماندار جلفا و معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد ارس دیدار کرد.

به گزارش فرينا، فرماندار شهرستان جلفا در نشست با استاندار ارزروم گفت: باید از فرصت های خوبی که بعد از برجام ایجاد شده است برای افزایش ارتباطات اقتصادی استفاده کنیم.

زاهد محمودی با اشاره به دیدار و مذاکره روسای جمهور دو کشور ایران و ترکیه، توسعه تعامل را زمینه ساز افزایش روابط در سطوح مختلف دانست و افزود: ما آماده همکاری های دوسویه هستیم و حمایت های قانونی لازم برای افزایش روابط اقتصادی را انجام می دهیم.

محمودي با بیان اینکه تلاش دولت ایران ایجاد امنیت و ثبات بیش از پیش فعالیت های اقتصادی و افزایش ارتباطات بین المللی است، گفت: هم اکنون ایران امن ترین کشور منطقه بوده و به دلیل وجود ظرفیت های فراوان برای کسب سود و سرمایه گذاری، استقبال خوبی از سوی گروه های اقتصادی از سراسر دنیا برای ورود به بازار ایران صورت می گیرد.

وی منطقه آزاد ارس را یکی از مزیت های مهم اقتصادی شمال غرب ایران توصیف کرد و افزود: در این منطقه شرایط ویژه و مشوق های خوب برای سرمایه گذاری خارجی وجود دارد و زیرساخت های لازم برای هرگونه فعالیت اقتصادی مهیا شده است.
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ارس در دیدار با استاندار ارزروم در ارس ضمن تشریح فعالیت های صورت گرفته در این منطقه، گفت: زمینه های لازم برای حضور سرمایه گذاران ترکیه ای در ارس آماده بوده و چندین شرکت خارجی نیز فعالیت های تولیدی، صنعتی، تجاری و بازرگانی را در ارس انجام می دهند.

محمودي ضمانت سرمایه و معافیت 20 ساله از مالیات را از مهمترین مشوق های ارس برای سرمایه گذاری دانست و افزود: ارس تنها منطقه آزاد ایران است که در زمینه کشاورزی فعالیت های خوبی داشته و در آینده کارهای بزرگی در این زمینه انجام می شود.

فرماندار شهرستان جلفا گفت: هم اکنون 14 کارخانه بزرگ در سایت صنایع سنگین فعالیت دارند و در سایت صنایع سبک نیز از بین 320 مجوز صادر شده برای احداث واحدهای تولیدی و صنعتی در ارس، 117 واحد به مرحله تولید رسیده و بقیه در حال احداث و تکمیل می باشند.

گفتنی است؛ استاندار ارزروم در راس هیاتی متشکل از شهردار، دبیرکل آژانس توسعه آناتولی، مدیر سازمان حمایت از سرمایه گذاری، مدیرکل فرهنگی شهرداری ارزروم، دبیر اتحادیه صادرکنندگان آناتولی شرقی بعد از بازدید از منطقه آزاد ارس با استاندار آذربایجان شرقی دیدار خواهند کرد.



برچسب ها : منطقه آزاد ارس
امتیاز به خبر :