توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل ریلی در مجتمع بندری امام(ره)

با انجام عملیات نصب چهار دستگاه باسکول ریلی و احداث 1500 متر خط راه‌آهن داخلی توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی بر امکانات و زیرساخت‌های حمل و نقلی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) افزوده شد.

به گزارش فرينا، معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان با اعلام این خبر گفت: این خط جدید راه‌آهن با دارا بودن سه دستگاه سوزن، 1500 متر طول خطوط در مجتمع بندری را افزایش داده و طی این پروژه چهار دستگاه باسکول ریلی نیز تهیه و نصب شده است.
آیت اله رضازاده با اشاره به اهمیت حمل و نقل ریلی در بنادر به لحاظ جابجایی ایمن کالاها و کاهش ترافیک جاده‌ای افزود: با پررنگ شدن نقش حمل و نقل ریلی در بنادر و افزایش سهم این حمل و نقل در مجتمع بزرگ بندری امام خمینی(ره)، ضرورت توسعه شبکه حمل و نقل ریلی داخلی بیشتر احــساس می‌شود.
 رضازاده، افزایش سرعت جابجایی کالا و دسترسی بیشتر به شبکه ریلی در نقاط مختلف این مجتمع بزرگ بندری که منجر به ارتقاء رضایت مشتریان می‌شود را از جمله مزایای توسعه شبکه ریلی عنوان کرد.
وي در تشریح این پروژه که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با اعتبار 35 میلیارد ریال احداث شده است، گفت: به دنبال تکمیل فرآیند احداث این پروژه، سه خط ریلی به مجموعه خطوط ریلی درون مجتمع بندری امام خمینی(ره) افزوده شد که  تسهیل دسترسی صاحبان کالا و شرکت‌های فعال بخش خصوصی به حمل و نقل ریلی را به دنبال داشته است.
معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، افزود: منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) با برخورداری از مجموع 170 کیلومتر راه‌آهن داخلی و اتصال به راه‌آهن سراسری و افزایش روزافزون سهم حمل و نقل ریلی، از جمله بنادر پیشتاز کشور در زمینه  بهره‌گیری از توان حمل و نقل ریلی به شمار می‌آید.




امتیاز به خبر :