ايجاد زيرساخت هاي مناسب سرمايه گذاري در منطقه ويژه خراسان جنوبي

رئیس منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی از باب معادن به عنوان بهترین و نوید بخش ترین معادن کشور با وجود ۶۰۲ معدن و تنوع بیش از ۴۵ ماده معدنی و ۲.۵ میلیارد تن ذخایر معدنی برای سرمایه گذاری ظرفیت مطلوبی دارد.


به گزارش فرينا، مرتضی صفدری زاده در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی جمهوری چک افزود: هدف از تشکیل منطقه ویژه اقتصادی تسهیل و جهش اقتصادی در مناطق با استعدادهای مختلف است.
صفدري زاده با اشاره به اینکه پس از ایجاد منطقه ویژه اقتصادی نیز زیرساخت‌های لازم برای فعالان اقتصادی داخلی و خارجی نقش ایفا می‌کند، گفت: از طرفی با توجه به مزیت‌هایی که در خراسان جنوبی وجود دارد توسط بخش خصوصی مدیریت و سرمایه گذاری می‌شود بنابراین درک صحیح تری بین فعالان اقتصادی چک و ایران می‌توانیم داشته باشیم.
وي افزود: تمام شرایط لازم برای پذیرش فعالان اقتصادی در زمینه تجارت، صنعت و خدمات در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی فراهم شده است.
رئیس منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی صفدری زاده ادامه داد: خوشبختانه با حمایت مقامات استانی و کشوری با وجود اینکه مدت کوتاهی از آغاز به کار این مجموعه می‌گذرد جایگاه خود را تبیین و ایجاد ارتباطات جدید فراهم کرده است.
صفدري زاده افزود: جمهوری چک از کشورهای توانمند در زمینه رنکینگ‌های مختلف جهانی و تکنولوژی است و در حوزه معدن و صنعت دارای تجربه است و از سال‌های دیرین با کشور ایران مراودات تجاری داشته و تنها کشوری بوده که رابطه تجاری خود را با ایران قطع نکرده است.
وي با اشاره به قابلیت و ظرفیت‌های بی شمار این استان، تصریح کرد: هدف از این گونه سفرها معرفی هرچه بیشتر قابلیت‌های دو کشور و استفاده از تجربیات همدیگر است که امید است از قابلیت‌های کشور چک بیشتر استفاده و بهره گیری کنیم.
صفدری زاده گفت: با بررسی راه‌های علمی بین دو کشور و به ویژه در استان خراسان جنوبی امید است شاهد اقدامات عملی باشیم و جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور مقتدر و در راه توسعه با عزم و اراده مردمی است و با توجه به شرایط پسا برجام شرایط ارزشمندی برای ارتباطات تجاری خواهد داشت.
وي افزود: خراسان جنوبی از باب معادن به عنوان بهترین و نوید بخش ترین معادن کشور با وجود 602 معدن و تنوع بیش از 45 ماده معدنی و 2.5 میلیارد تن ذخایر معدنی است.
رئیس منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گفت: استان خراسان جنوبی با برخورداری از نیروهای تحصیل کرده می‌تواند کمک شایسته‌ای در تأمین رشد اقتصادی و تجاری استان و کشور داشته باشد.
وي با اشاره به ورود شرکت‌های تجاری و صنعتی چک به استان افزود: ایران یک محل مطلوب برای سرمایه گذاری مطمئن و سودآور است و استان خراسان جنوبی فرصت ناب برای سرمایه گذاری است.
رئیس منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گفت: برای نخستین بار پایانه صادرات مواد معدنی در خراسان جنوبی و در منطقه ویژه اقتصادی ایجاد و در 10 ماه آینده شاهد بهره برداری از این قابلیت خواهیم بود تا به بخش معدن استان کمک کند.

* بكارگيري ظرفیت‌های بالقوه منطقه ویژه خراسان جنوبي
عضو اتاق بازرگانی جمهوری چک نيز در بازید از منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گفت: ظرفیت و مزایای خراسان جنوبی به ویژه منطقه ویژه اقتصادی آن بسیار مطلوب است و این ظرفیت را از طریق اتاق بازرگانی چک به سایر شرکت‌ها و فعالان اقتصادی اطلاع رسانی خواهیم کرد.
ایلیا مانژاک افزود: در حقیقیت روابط اقتصادی و تجاری بین جموری چک و فعالان اقتصادی در ایران از تاریخ بسیار طولانی و موفق برخوردار بوده است.
وي گفت: هر دو کشور پروژه‌های فراوانی را پیاده سازی کردند به ویژه در ایران شرکت‌های تجاری چک در زمینه ترابری، منابع آب و نیرو کارهایی انجام داده اند و قطعا خواستار این هستیم که این مسیر را ادامه دهیم.
عضو اتاق بازرگانی چک افزود: صنعت و معدن کاملا بخش تخصصی از اقتصاد است و اساسا از فرانسه و آلمان در این حوزه نیز فعالیت‌های بسیاری دیده شد اما صنعت و معدن چک نیز از تاریخ بیش از 200 سال برخوردار است.
ایلیا مانژاک گفت: بخش‌های تخصصی و دانش فناوری در سرزمین‌های جمهوری چک افتتاح و اختراع شده و در زمینه رقابتی نیز فعالیت می‌کند.
وی با اشاره به منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی افزود: علاقه از سمت جمهوری چک برای ارتباط و همکاری وجود دارد و شرکت‌های متعددی در چک هستند که به صورت مشوق و استفاده از مزایای می‌توانند در مناطق مختلف حضور داشته باشند که منطقه ویژه اقتصادی بیرجند مزایای بسیاری دارد.
عضو اتاق بازرگانی چک گفت: از مزایای منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی می‌توان به مرکزیت قرار گرفتن در 4 مسیر ترانزیت بین الملل و فرودگاه قابل توجه آن اشاره کرد.
ایلیا مانژاک افزود: ظرفیت و مزایای خراسان جنوبی به ویژه منطقه ویژه اقتصادی آن را از طریق اتاق بازرگانی چک به سایر شرکت‌ها و فعالان اقتصادی اطلاع رسانی خواهیم کرد.






امتیاز به خبر :