پایان امسال، اتمام فاز یک طرح توسعه بندر شهید بهشتی

  • شنبه 11 ارديبهشت 1395 - 10:12
  • 0 دیدگاه
مدیر عامل و هیئت همراه شرکت چاینا شنگ انوستمنت (CMI) از چین با هدف ایجاد پارک صنعتی در منطقه آزاد و مشارکت در فاز دو طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار از وضعیت طرح بازدید کردند.
به گزارش فرینا، در این بازدید سیاوش رضوانی مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته در فاز یک، پیرامون وضعیت سرمایه گذاری در فازهای بعدی توسعه بندر، چگونگی بهره برداری و روش مشارکت به بحث و تبادل نظر پرداختند.
رضوانی گفت: فاز یک طرح توسعه بندر شهید بهشتی در پایان سال 95 به بهره برداری می رسد و برای مشارکت در فاز یک مذاکراتی با دولت هند انجام داده ایم و این مذاکرات تا کنون منتج به قرارداد نشده است لذا برای انعقاد قرارداد منتظر سفر نخست وزیر هند که در مرداد ماه به ایران سفر می کند، هستیم.
وی اظهار داشت: ما در فاز اول منتظر طرف هندی برای خرید تجهیزات نیستیم زیرا این پروژه برای ما یک امر حیاتی است به همین منظور کشور ما با شرکت لیپهر برای خرید تجهیزات فعالیت های اجرایی را انجام می دهد.
وی تاکید کرد: سازمان بنادر و دریانوردی در زمینه ساخت اسکله های نفتی و تکمیل فاز دو که شامل ساخت و تأمین تجهیزات و بازاریابی است علاقه مند به مذاکره و سرمایه گذاری چین است.

رضوانی گفت : ساخت و بهره برداری فاز دو بندر شهید بهشتی برای هر سرمایه گذاری خارجی توجیه پذیر است زیرا 35 درصد کار از قبیل ساخت دایک و لایروبی در فاز یک به اتمام می رسد.

 

 

امتیاز به خبر :