انجمن بلاگرهای سفرنامه‌نویس تاسیس شود

رئیس هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری از بلاگرهای سفرنامه‌نویسی درخواست کرد تا انجمن بلاگرها را تشکیل داده و از آن حمایت کنند.
به گزارش فرینا به نقل از مهر، اولین جشنواره سفرنامه‌نویسی بلاگرها با هدف معرفی جاذبه‌های گردشگری قشم، فرصت‌ها و تهدیدها همچنین ترویج فرهنگ سفرنامه‌نویسی در کشور در مرکز بین‌المللی رشد جزیره قشم با حضور ۲۵ وبلاگ نویس برگزار شد.
در این برنامه آرش نورآقایی یکی از داوران جشنواره و رئیس هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری افزود: فعالان زیستگاه‌های آبی دنیا برای خلیج فارس اهمیت زیادی قائل هستند چرا که فکر می کنند تمام رویدادهای آبی دنیا بستگی به خلیج فارس دارد.
وی با برشمردن اهمیت استراتژیک، طبیعی و زیست محیطی و تاریخی خلیج فارس گفت: در کشور ما بلاگرها هیچ شأنی در کشور پیدا نکرده اند و با شکل گیری شبکه های اجتماعی، وبلاگ‌نویسی در حال از دست دادن جایگاه خود است.
نورآقایی افزود: هنگامی که تفاهم نامه برای این مراسم بسته شد زمان زیادی نداشتیم چرا که اگر ۱۰ روز دیرتر این برنامه برگزار می شد از نظر شرایطی اقلیمی به مشکل گرمی هوا برخورد می کردیم.
وی بیان کرد: در فراخوان داده شده، ۵۰ بلاگر ثبت نام کردند که نهایتا ۲۶ بلاگر در این جشنواره شرکت کردند و با انصراف یک نفر، ۲۵ بلاگر به رقابت پرداختند. بلاگرها به موضوعات مشخص شده توجه داشتند ما ۱۰۰ امتیاز در نظر گرفته بودیم که ۹۰ امتیاز به شیوه نگارش و تمام چارچوب ها و قوانینی که از پیش تعریف شده بود تعلق گرفت. ۱۰ امتیاز باقیمانده نیز صرفا به نظر داوران اختصاص پیدا کرد. تعدادی از افراد زیر ۵۰ امتیاز گرفتند و تا حدودی ضعیف و بی حوصله کار کردند.

وی افزود: بیشتر افراد امتیاز بین ۵۰ تا ۷۵ آوردند و ۷ نفر نیز امتیاز بالای ۷۵ را کسب کردند که با بررسی مجدد از میان ۷ نفر، ۳ برگزیده انتخاب شدند. بالاترین سطح نیز ۹۱ امتیاز کسب کرد.

 

 

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :