خط لوله گازی سیری ـ عسلویه به بهره برداری رسید

خط لوله گاز سیری- عسلویه با حجم انتقال روزانه ١٠٠ میلیون فوت مکعب از منابع گازی تولیدی در آبهای خلیج فارس برای انجام مراحل فرآورش در پالایشگاه فازهای ٦ تا ٨ پارس جنوبی پس از انجام عملیات راه‌اندازی به بهره‌برداری رسید.
به گزارش فرینا به نقل از شانا، عبدالرسول رزاقی، جانشین مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس در عملیات و تولید با اعلام این خبر گفت: پس از تکمیل مراحل راه‌اندازی بخش خشکی "خط لوله انتقال گاز ترش تاسیسات جزیره سیره به عسلویه"، ارسال روزانه ١٠٠ میلیون فوت مکعب گاز ترش از میدان سلمان به پالایشگاه فازهای ٦ تا ٨ آغاز شد.
رزاقی با بیان این که این خط لوله به طول ٢٨٨ کیلومتر، طولانی ترین خط لوله ارسال گاز ترش از بخش فراساحل به تاسیسات خشکی پارس جنوبی به شمار می رود، افزود: اکنون این مقدار گاز پس از ارسال، با ورود به بخش خشکی و انتقال به این فازها، فرآورش و به شبکه سراسری گاز کشور تزریق می شود.
جانشین مدیرعامل و مدیر عملیات و تولید شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به افزایش تدریجی تولید گاز این خط لوله تا ٥٥٠ میلیون فوت مکعب در روز، گفت: وظیفه نگهداری خط لوله ٣٢ اینچ بخش خشکی حد فاصل حوزه فراساحل تا تاسیسات پالایشگاهی فازهای ٦تا٨ به شرکت نفت و گاز پارس واگذار شده است.

قرارداد پروژه انتقال گاز از جزیره سیری به عسلویه و احداث خط لوله اتصال به تاسیسات موجود در عسلویه و سیری بر اساس مصوبه هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران درباره ضرورت اتصال شبکه خطوط لوله دریا به خشکی از میدان سلمان، شهریورماه ١٣٧٨ امضا شد.

 

 

برچسب ها : پارس جنوبی
امتیاز به خبر :