برقراری تجارت ترجیحی میان ایران و مالزی

رئیس کل سازمان توسعه تجارت خارجی مالزی گفت: به منظور توسعه روابط میان ایران و مالزی موافقت‌نامه تجاری و تجارت ترجیحی منعقد خواهد شد و ما از عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی حمایت می‌کنیم.
به گزارش فرینا، داتو دزولکفیلی با هدف بررسی راهکارهای توسعه همکاری‌ها از منطقه آزادانزلی بازدید کرد و با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در خصوص حضور شرکت‌های سرمایه‌گذاری مالزی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های این منطقه برای صادرات محصولات این کشور به کشورهای حاشیه خزر گفت‌وگو کرد.
رضا مسرور - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی - در این دیدار با بیان اینکه این سازمان تنها منطقه آزاد در شمال ایران است، به بیان توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و ویژگی‌های متمایز این منطقه پرداخت و اظهار کرد: دولت و بخش خصوصی مالزی می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌های مجتمع بندری کاسپین، علاوه بر بهره‌گیری از مزایا و معافیت‌های قانونی منطقه آزاد انزلی، از فرصت‌های ناشی از ترانزیت کالا از طریق کریدور شمال - جنوب که این منطقه در آن مسیر قرار دارد نیز متنفع شوند.
رئیس کل سازمان توسعه تجارت مالزی نیز با تصریح بر اینکه آمادگی داریم برای توسعه مبادلات تجاری، دفتر نمایندگی خود را در منطقه آزاد انزلی تاسیس کنیم، اضافه کرد: با توجه به مزایا و معافیت‌های موجود برای سرمایه‌گذاران خارجی در منطقه آزاد انزلی، خواستار بهره‌گیری از این موارد صادرات محصولات خود به کشورهای حاشیه خزر هستیم و تمایل شرکت‌های مالزیایی برای حضور در این منطقه نیز در همین راستا است.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت خارجی کشور مالزی پیشنهاد همکاری در زمینه برگزاری نمایشگاه‌های مشترک را مطرح کرد و افزود: به منظور توسعه روابط میان ایران و مالزی موافقتنامه تجاری و تجارت ترجیحی منعقد خواهد شد و ما از عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی (WTO) حمایت می‌کنیم.

 

 

برچسب ها : منطقه آزاد انزلی
امتیاز به خبر :