نقش کنفرانس آیورا در توسعه استان سیستان و بلوچستان

  • چهارشنبه 22 ارديبهشت 1395 - 11:24
  • 0 دیدگاه
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: یکی از مهمترین پیامدهای برگزاری اجلاس بین‌المللی اقیانوسی ایجاد زمینه‌های مناسب برای توسعه استان خواهد بود.
به گزارش فرینا، علی اوسط هاشمی افزود: برگزاری اجلاس اتحادیه اقیانوس هند در چابهار یک رویداد بی‌بدیل برای اوج گرفتن و فرصت طلایی برای توسعه استان است.
استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: کنفرانس آیورا در جهت هم افزایی و تجمیع توان منطقه ای در ظرفی است که همه در آن منافع و منابع مشترک دارند.
وی خاطرنشان کرد: در این راستا باید تمام تلاش‌ها را برای تغییر نگاه جهانیان به سیستان و بلوچستان انجام داد که این نیز خود یکی دیگر از اهداف برگزاری اجلاس در منطقه آزاد چابهار است.
استاندار بیان کرد: برگزاری موفق اجلاس بین المللی اقیانوسیه نیازمند عزم و همکاری همه جانبه مدیران دستگاه‌ها به همراه مدیران بخش‌های خصوصی است تا پس از تغییر نگاه جهانیان به کشور و استان، راه را برای بودن در مسیر توسعه و حضور سرمایه گذاران فراهم کرد لذا باید بهترین شرایط را برای برگزاری آن فراهم کرد.
هاشمی افزود: مسئولان کشوری علاقه زیادی به توسعه بندر چابهار دارند و همین امر سبب شده تا در شرایط بد تحریم‌ها بندر چابهار به جایگاه فعلی برسد.
استاندار سیستان و بلوچستان چابهار را پشتوانه چند استان و نقطه اتکای چند کشور بدون ساحل عنوان کرد و گفت: کشورهای آسیای میانه تمایل زیادی برای استفاده از بندر چابهار دارند.

کنفرانس روسای مناطق آزاد کشورهای حاشیه اقیانوس هند «آیورا ـ iora » با همکاری و مشارکت دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، وزارت امور خارجه، استانداری سیستان و بلوچستان و سازمان منطقه آزاد چابهار 30 و 31 اردیبهشت ماه سالجاری در چابهار برگزار می‌شود.

 

 

امتیاز به خبر :