ازسرگیری پروازهای بین المللی در فرودگاه خلیج فارس

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به علاقه شرکتهای خارجی برای حضور در پارس جنوبی از آمادگی برای ازسرگیری پروازهای بین المللی در فرودگاه خلیج فارس خبرداد.
به گزارش فرينا، مهدی یوسفی، رعایت بالاترین استانداردهای مدیریت ایمنی پرواز را در فرودگاه بین المللی خلیج فارس  مهمترین مولفه کسب موفقیت های متعدد در فرودگاه بین المللی خلیج فارس برشمرد و گفت: رعایت روزآمدترین استانداردهای بین المللی در این فرودگاه سبب رقابت این فرودگاه با بهترین فرودگاههای کشور شده است.
يوسفي با اشاره به حجم فعالیتها و سیستم های پیشرفته ناوبری فعال در فرودگاه بین المللی خلیج فارس، افزود: زیرساختهای موجود در فرودگاه بین المللی خلیج فارس عسلویه و برنامه ریزی های صورت گرفته طی 2 سال گذشته شرائطی را بوجود آورده است که این فرودگاه به همراه فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) تهران می تواند میزبان هواپیماهای غول پیکر باشد.
وی با اشاره به میانگین جابجایی روزانه قریب به 2 هزار نفر مسافر از فرودگاه بین المللی خلیج فارس عسلویه گفت: امنیت پرواز و سلامت کامل یک سفر هوایی از مهمترین رسالتهای ما در یکی از مجهزترین فرودگاههای کشور است که ناوگان امنیتی این فرودگاه در حوزه های امداد و نجات، آتش نشانی، درمانی به طور مداوم با استانداردهای روز بین المللی در حال روزآمدشدن است و دریافت گواهینامه های متعدد ملی و بین المللی در این حوزه، خود نشانه ای از رعایت نکات مذکور است.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تعمیرات دوره ای باند و تجهیزات فرودگاهی را در راستای اجرای سیستم مدیریت ایمنی هوانوردی برشمرد و افزود: با توجه به ایمنی و تجهیزات مورد استفاده در این فرودگاه، ایرلاینهای متعدد داخلی و خارجی تمایل دارند که پروازهای خود را به این فرودگاه انجام دهند که در این خصوص تاکنون 6 ایرلاین بزرگ کشور مشغول خدمات رسانی مسافرتی و هوایی در این فرودگاه هستند.
یوسفی پشتیبانی از سکوهای نفتی وگازی خلیج فارس را یکی دیگر از رسالتهای فرودگاه بین المللی خلیج فارس عنوان كرد و گفت: این فعالیت توسط چندین فروند بالگرد در حال انجام است که وظیفه خدمات رسانی در حوزه های مختلف به نیروهای انسانی فعال در سکوهای نفتی و گازی را عهده دار هستند. 
وی به آمادگی برای از سرگیری پروازهای خارجی در فرودگاه بین المللی خلیج فارس اشاره كرد و افزود: با توجه به شرائط پسابرجام و علاقه خارجی ها به حضوردر پروژه های پارس جنوبی، برقراری پروازهای خارجی در اولویت فعالیتهای این فرودگاه است.
مدیرعامل منطقه ویژه پارس در پایان گفت: با توجه به زیرساخت های فرودگاه و توجه به این مهم که این فرودگاه به همراه فرودگاه امام خمینی (ره) از مجهزترین فرودگاههای کشور محسوب می شوند برقراری روزانه 60 تا 80سورتی پرواز(هواپیما و هلی کوپتر) از امتیازات برجسته این فرودگاه محسوب می شود.




امتیاز به خبر :