وجود دانشگاه حرفه ای؛ نیاز اصلی قشم

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر اهمیت وجود دانشگاه حرفه ای در این جزیره گفت: اولویت پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی قشم باید براساس نیاز صنایع مختلف باشد.
به گزارش فرینا، حمیدرضا مومنی در آئین معرفی سرپرست جدید موسسه آموزش عالی قشم، از تسریع و تسهیل در محصولات تولیدی و صادرات آن به خارج از کشور، انتقال دانش فنی به سرزمین اصلی و بهره گیری از سرمایه گذاران داخلی و خارجی به عنوان مهمترین اهداف مناطق آزاد در اقتصاد مقاومتی نام برد.
وی ادامه داد: دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی فعال در این مناطق از جمله منطقه آزاد قشم نیز باید بر اساس نیاز صنایع و سرمایه گذارانی که به این جزیره وارد می شوند، در پذیرش دانشجو و به کارگیری اساتید مجرب در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب، اقدام کنند.
به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، وظیفه اصلی ما فراهم کردن زیرساخت ها و انجام درست ماموریت های حاکمیتی است و در حوزه دانشگاه ها نیز باید برای تولید نیروی انسانی مورد نیاز صنایع با مراکز آموزشی همکاری داشته باشیم.
وی با اشاره به نقش تاثیرگذار دانشگاه ها و مراکزآموزش عالی و دانشجویان این مراکز، اظهار کرد: انتظار ما از دانشجویان و اساتید دانشگاه های این جزیره بررسی چالش های منطقه و ارائه راهکارهای علمی برای حل مشکلات است.
مومنی همچنین ارتقای سطح علمی دانشگاه را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: رئیسان دانشگاه ها باید با روش های نوین علمی و آسیب شناسی مشکلات قشم، به موفقیت فعالیت های اینده این منطقه کمک کنند.
وی با اشاره به همکاری دانشگاه کارلتون کانادا با موسسه آموزش عالی قشم در ابتدای تاسیس این مرکز در سال 1379، گفت: با برنامه ریزی مدیریتی و همکاری با دانشگاه های معتبر دنیا می توانیم با جذب دانشجو از کشورهای مختلف به ویژه کشورهای همسایه در حوزه اقتصادی نیز موفق شویم.
به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، دانشگاه های این منطقه باید براساس نیاز سرمایه گذارانی که برای ورود به عرصه های صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، تجارت بین الملل، شیلات، کشاورزی نوین و صنعت گردشگری برنامه ریزی کرده اند با ایجاد رشته های مورد نیاز آنان در تربیت دانشجویان اقدام نمایند.
وی یادآور شد: در قراردادهای سازمان منطقه آزاد قشم با صاحبان صنایع بر جذب حداقل 20 درصد نیروی متخصص مورد نیاز هر صنعت از میان نیروهای مستقر در جزیره تاکید می شود و این فرصت مناسبی برای دانشجویان این منطقه است تا پس از پایان تحصیل دانشگاهی وارد بازار کار شوند.
مومنی با تقدیر از تلاش حدود یک ساله محمد علی داوریار سرپرست پیشین موسسه آموزش عالی قشم برای سراج الدین محبی سرپرست جدید این موسسه آرزوی توفیق کرد.
موسسه آموزش عالی قشم (با همکاری دانشگاه کارلتون کانادا ) و کسب مجوز از دفتر گسترش آموزش عالی در مقطع کارشناسی ارشد مدیریت در ابتدای سال 79 با 23دانشجو فعالیت خود را آغاز کرد و با گذشت 15 سال و با هدف بالا بردن سطح توانمندی علمی و حرفه ای جوانان بومی جزیره و استان هرمزگان هم اکنون در رشته های کارشناسی ارشد، کارشناسی ناپیوسته و کاردانی دانشجو می پذیرد.
مدیریت جهانگردی گرایش بازاریابی جهانگردی، مدیریت جهانگردی گرایش برنامه ریزی توسعه جهانگردی، حسابداری، اکوتوریسم و مدیریت مالی به همراه مهندسی تکنولوژی نرم افزار، مدیریت امور بانکی، مدیریت بازرگانی، جغرافیای سیاسی، کتابداری و اطلاع رسانی، مدیریت هتلداری بخشی از رشته های مقاطع کارشناسی ارشد و کارشناسی ناپیوسته این مرکز آموزش عالی است و امور مالی،

هتلداری، حسابداری و نرم افزار کامپیوتر نیز در مقطع کاردانی این موسسه بدون نیاز به کنکور تدریس می شود.

 

 

 

 

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :