نخستین گروه از تیم 180 نفره چین وارد قشم شدند

نخستین گروه از تیم 180 نفره استان گوانگ دونگ چین متشکل از 21 نفر با هدف بررسی نهایی راه های همکاری در حوزه های مختلف اقتصادی، بازرگانی و صنعتی وارد جزیره قشم شدند.
به گزارش فرینا، گروه اعزامی استان گوانگ دونگ چین طی دو روز اقامت در جزیره قشم با مسئولان سازمان منطقه آزاد در زمینه های بازرگانی، طرح جامع ارتباطی خلیج فارس، طرح توسعه فرودگاه بین المللی قشم و طرح توسعه بندر و اسکله کاوه در این منطقه گفت و گو و مذاکره خواهند کرد.
تیم معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم در نشست با هیئت اعزامی از چین مسایل مربوط به حوزه سرمایه گذاری و بازرگانی این منطقه را مورد بررسی قرار خواهند داد.
مسائل مربوط به طرح جامع ارتباطی خلیج فارس با محوریت پل نیز توسط تیم این پروژه و مسئولان چینی استان گوانگ دونگ مورد ارزیابی قرار می گیرد.
تیمی متشکل از مسئولان فرودگاه بین المللی قشم و همچنین مسئولان بندر کاوه قشم نیز در این سفر و در نشست های جداگانه با هیئت استان گوانگ دونگ چین راه های همکاری دو جانبه را بررسی و درباره آن تصمیم گیری می کنند.
شایان ذکر است: چو سیادن استاندار «گوانگ دونگ» چین دوم بهمن ماه سال 1394 در راس هیئتی 15 نفره به جزیره قشم سفر کرد و در نشست با حمید رضا مومنی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم راه های همکاری در زمینه های اقتصادی این منطقه را بررسی کردند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز اردیبهشت ماه جاری در سفر به استان گوانگ دونگ و دیدار با مسئولان مختلف این استان برنامه های همکاری قشم در زمینه های فرودگاهی، ریلی، جاده ای، تبدیل قشم به قطب IT منطقه، ایجاد شهر پوشاک در این جزیره با هدف صادرات محصولات تولیدی به نقاط مختلف جهان، سرمایه گذاری در صنعت نفت، گاز و انرژی و موارد دیگر گفت و گو و مذاکره کردند.

گوانگ دونگ بزرگترین و ثروتمند ترین استان چین است که سه منطقه آزاد گوانگ جو، شانگهای و شنزن در آن واقع شده است و با 83 میلیون نفر جمعیت ببیشترین تولید ناخالص داخلی این کشور را به خود اختصاص داده است.

 

 

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :