ترکان خبر داد: فرودگاه جدید چابهار در مدت 18 ماه ساخته می شود

  • جمعه 31 ارديبهشت 1395 - 12:50
  • 0 دیدگاه
دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران از تصویب ساخت فرودگاه جدید منطقه آزاد چابهار خبر داد و گفت: با هم افزایی ظرفیت های کشورهای حوزه اقیانوس هند می توان رشد پرشتابی را تجربه کرد.

به گزارش فرینا، اکبر ترکان با بیان اینکه کشورهای حوزه خلیج فارس در حال رشد هستند افزود: در اتحادیه آیورا (اطراف اقیانوس هند) دو میلیارد و 200 میلیون نفر جمعیت زندگی می کنند که مجموع تولید ناخالص داخلی این منطقه شش هزار و 800 میلیارد دلار است.

وی گفت: راه طولانی در پیش داریم اما امیدوارانه کار خواهیم کرد و همه کشورها مشتاقانه به اتحادیه همکاری می کنند. با این وضع امیدواریم بتوانیم با تکیه بر ظرفیت های موجود خودمان این منطقه را رشد بدهیم.

ترکان درباره منطقه آزاد چابهار در جنوب شرقی کشور با بیان اینکه این منطقه یکی از قطب های اقتصادی جدی کشور است افزود: پس از تأکید مقام معظم رهبری در خصوص توجه به منطقه مکران،‌ حرکت همه جانبه ای در نیروهای مسلح، دولت و بخش های مختلف ایجاد شده است به طوری که کارهای جدی ای صورت گرفته از آن جمله ساخت بندری بزرگ در آنجاست.

وی گفت: با هندی ها قرارداد بسته شده تا در خصوص عملیات بندری،‌ اداره و تجهیزات مدرن تخلیه بارگیری سرمایه گذاری کنند تا کشتی های خطوط دریایی مهم دنیا بتوانند به چابهار رفت و آمد کنند.

ترکان افزود: به رغم وجود فرودگاه کنارک در 30 کیلومتری چابهار ساخت فرودگاه جدیدی در داخل منطقه آزاد نیز به تصویب رسیده است که امسال ساخت شروع می شود و امیدواریم 18 ماهه این طرح تکمیل شود تا بتواند سکوهای پرش چابهار باشد.

وی درباره همکاری سه جانبه ایران، هند و افغانستان نیز گفت: این همکاری می تواند ظرفیت خوبی ایجاد کند تا کشورهای آسیای میانه که دسترسی به دریا ندارند مطمئن باشند که چابهار به آنها خدمت رسانی می کند و این منطقه می تواند نقش بین المللی وسیع تری ایفا کند.



امتیاز به خبر :