بازدید معاون اول رئیس جمهور از بندر شهید بهشتی چابهار

  • جمعه 31 ارديبهشت 1395 - 13:25
  • 0 دیدگاه
معاون اول رئیس جمهور به همراه سه وزیر روز پنجشنبه از طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان دیدن کردند.
به گزارش فرینا، اسحاق جهانگیری در این بازدید گفت: رهبر معظم انقلاب و دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به توسعه سواحل مکران دارد و آن را عملا آغاز کرده است.
وی گفت: بندر شهید بهشتی چابهار یکی از بزرگترین طرح های در حال اجرا در کشور است که در زمان شرایط بد اقتصادی آغاز شده ولی با این جهت با سرعت در حال توسعه است.
وی افزود: ظرفیت بنادر چابهار تا قبل از پایان امسال از 2 و نیم میلیون تن به هشت و نیم میلیون تن افزایش پیدا می کند.
نخستین اجلاس رئیسان مناطق آزاد کشورهای حاشیه اقیانوس هند«آیورا ـ iora» با همکاری و مشارکت دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، وزارت امور خارجه، استانداری سیستان و بلوچستان و سازمان منطقه آزاد چابهار از امروز با حضور معاون اول رئیس جمهوری به مدت 2 روز در چابهار آغاز شد.
وزرای دفاع، راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت در این سفر اسحاق جهانگیری را همراهی می کنند.
شهرستان چابهار با 13هزار و 161 کیلومترمربع وسعت از شمال به شهرستانهای نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به بندر کنارک متصل است.
بندر زیبای چابهار در منطقه مکرانِ بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، شش دهستان و 549 آبادی دارای سکنه تشکیل شده است.
چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان در 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان قرار دارد.



امتیاز به خبر :