چابهار دروازه جدید اقتصاد، تجارت و فرهنگ بین المللی ایران

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: چابهار دروازه جدیدی را در عرصه اقتصاد، تجارت و فرهنگ بین المللی ایران بر روی دیگر کشورها گشوده است.

به گزارش فرینا، علی اوسط هاشمی در حاشیه برگزاری اجلاس سران کشورهای اقیانوس هند افزود: برگزاری اجلاس روسای مناطق آزاد کشورهای حاشیه اقیانوس هند در چابهار فرصتی طلایی برای سیستان و بلوچستان است.

وی بیان کرد: باید از این فرصت به بهترین شکل ممکن برای توسعه و معرفی منطقه آزاد چابهار به جهان استفاده کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: ورود روسای مناطق آزاد کشورهای عضو اتحادیه همکاری‌های منطقه‌ای اقیانوس هند فرصتی مناسب برای سرمایه‌گذاری در منطقه و ورود سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به چابهار و استان است.

هاشمی اظهار کرد: نباید حضور مهمانان این اجلاس تنها به ظرفیت‌های چابهار ختم شود، بلکه باید ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در تمام استان معرفی شود.

وی خاطرنشان کرد: برای توسعه استان باید از فرصت‌های ایجادشده، فرصت‌هایی ایجاد کرد و این اجلاس فرصتی طلایی است که باید از آن برای توسعه بیشتر منطقه استفاده کرد، همچنین باید از تمام توان از توسعه استان بهره‌ برد پس امروز بهترین فرصت برای منطقه است و هر کس باید برای این توسعه بهترین سرمایه‌گذاری را انجام دهد.

وی افزود: با بهره‌گیری از دستاوردهای برگزاری اولین اجلاس اتحادیه رؤسای کشورهای حاشیه اقیانوس هند در چابهارامیدواریم گامی مثبت در راستای توانمندسازی و رشد استان در زمینه‌های اجتماعی و اقتصادی ایجاد شود.

کنفرانس روسای مناطق آزاد کشورهای حاشیه اقیانوس هند «آیورا ـ iora » با همکاری و مشارکت دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، وزارت امور خارجه، استانداری سیستان و بلوچستان و سازمان منطقه آزاد چابهار 30 و 31 اردیبهشت ماه سالجاری در چابهار برگزار شد.


امتیاز به خبر :