اختصاص زمین برای احداث ۲ محل تمرین تئاتر در آبادان و خرمشهر

معاون هنری وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی گفت: بخشی از زمینهای دراختیار ارشاد برای احداث دو محل تمرین تئاتر اختصاص داده شد وسازمان منطقه آزاداروند برای هرسالن یک میلیارد ریال تقبل کرد.
به گزارش فرینا، علی مرادخانی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه اگر بتوان گذشته را به خوبی درک کرد می توان آینده را در اختیار گرفت، تاکید کرد: بسیار مهم است که جشنواره راوی جریان باشد، تحلیلی به زبان هنر برای مردم داشته باشد و با زبان هنر و به صورت غیرمستقیم وقایع را برای مردم بازگو کند و این از مهترین وظایف جشنواره ملی مقاومت و فتح خرمشهر است که باید به نحوی شایسته انجام شود.

وی با بیان اینکه بسیار مهم است جشنواره تئاتر مقاومت جای خود را میان جشنواره های برتر کشور باز کند، افزود: این جشنواره باید کارهایی ارائه کند که برای مردم بوده و مشخصه آن داشتن برنامه های جذاب و به طور مشخص برای دفاع مقدس باشد.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: برای رسیدن به این جایگاه باید هدف گذاری  کرده و به دنبال برنامه ریزی دقیق و مشخص بود و دبیرخانه آن باید برنامه ریزی مشخص داشته باشد.

مرداخانی، خرمشهر را به عنوان بهترین مکان برای راه اندازی دبیرخانه دائمی جشنواره مقاومت و فتح خرمشهر دانست.

وی در ادامه به کلنگ زنی دو پلاتو در خرمشهر و آبادان اشاره کرد و گفت: هنرمندان حوزه تئاتر و نمایش در آبادان و خرمشهر علاقمند و توانمند هستند اما آن طور که شایسته آنها است صاحب مقام و مکان نبودند.

مرادخانی تصریح کرد: برای رفع این مشکل در این دو شهر، محلی از زمین های در اختیار ارشاد برای احداث دو سالن تمرین تئاتر اختصاص داده شد و سازمان منطقه آزاد برای هر سالن هزینه یک میلیارد ریال را تقبل کرد که تجهیز سالن ها بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد است.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان بیان کرد: مساحت این سالن ها حدود ۷۰۰ متر مربع است، نقشه آنها آماده است و امیدواریم تا سوم خرداد سال آینده شاهد افتتاح این سالن ها باشیم.

 

برچسب ها : منطقه آزاد اروند
امتیاز به خبر :