جزئیات قراردادهای اقتصادی ایران و هند

  • دوشنبه 3 خرداد 1395 - 16:49
  • 0 دیدگاه
رییس شورای مشترک بازرگانی ایران و هند از امضای قراردادها و تفاهم‌نامه‌هایی بین ایران و هند در زمینه‌های نفت، گاز، پتروشیمی و همچنین قرارداد راه‌اندازی راه آهن چابهار به زاهدان ‌طی سفر نخست وزیر هند به ایران خبر داد.
به گزارش فرینا به نقل از ایسنا، ابراهیم جمیلی، گفت: ایران در شرایط فعلی موقعیت بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری هندی‌هاست. هندی‌ها علاقه‌مند هستند که از راه ترانزیت ایران به افغانستان و آسیای میانه راه پیدا کنند و در آن مناطق به لحاظ اقتصادی فعال شوند.

وی با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری در بندر چابهار از سوی هندی‌ها عنوان کرد: بهترین امتیاز برای‌ هندی‌ها سرمایه‌گذاری در بندر چابهار است. از سوی دیگر هم فعال شدن این بندر برای ایران حائز اهمیت است، چرا که بندر چابهار دارای موقعیتی استراتژیک است و به سرمایه‌گذاری خارجی نیاز دارد.

رییس شورای مشترک بازرگانی ایران و هند درباره قراردادهای اقتصادی که قرار است بین دو طرف طی این سفر انجام شود، گفت: سفر نخست وزیر هند به ایران بعد از 18 سال انجام می‌شود و قبل از این سفر هم دو وزیر هند به ایران آمدند و زمینه‌ها برای همکاری‌های جدید فراهم شد. در جریان این سفر هم قرار است قراردادها و تفاهم‌نامه‌های خوبی به امضا برسد.

جمیلی افزود: مطمئنا در جریان این سفر در زمینه‌های نفت، گاز و پتروشیمی با هندی‌ها قرار داد امضا می‌شود. همچنین برای بندر چابهار و رفع مشکلات آن قرارداد بسته خواهد شد و به نظر می‌رسد قرارداد راه آهن چابهار به زاهدان نیز طی این سفر نهایی شود.

وی همچنین گفت که همراه با سفر نخست وزیر هند به ایران یک هیات بخش خصوصی این کشور هم حضور خواهد داشت و قرار است ملاقات‌هایی بین تجار ایرانی و هندی انجام شود.

 

 

امتیاز به خبر :