قولی که محقق شد/ آب آشامیدنی سالم به 27 روستای قشم رسید

  • دوشنبه 3 خرداد 1395 - 18:35
  • 0 دیدگاه
در آخرین روز از سال ۱۳۹۴ مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از روستاهای غرب جزیره بازدید کرد و نیاز اصلی مردم که آب آشامیدنی استاندارد است را از نزدیک لمس کرد و در اقدامی جهادی به مدیران مسئول در این امر دستور داده شد تا مشکل آب مردم این روستا ها که سالهاست گریبانگیرش هستند را مرتفع کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در آئین افتتاح آب شیرین کن روستای باسعیدو در منتهی علیه غرب جزیره قشم از انتقال آب شرب خانگی از طریق شبکه به عنوان هدف اصلی این سازمان نام برد.

به گزارش فرینا، حمیدرضا مومنی در آخرین ساعات یکشنبه شب به هنگام افتتاح سیستم آب شیرینکن 1500 متر مکعبی روستای باسعیدو گفت: راه اندازی این سیستم در مدت 10 روز در حقیقت انقلاب و ماموریت مهمی بود که با همت مهندسان شرکت آب و برق و تاسیسات قشم و با اعتبار 900 هزار دلاری این سازمان محقق شد.

وی با اعلام اینکه هدف سازمان منطقه آزاد قشم انتقال آب شرب مورد نیاز تمام روستاهای جزیره از طریق شبکه سراسری است، افزود: برای محقق شدن این هدف آماده ارائه اعتبار بیش از 5 میلیارد ریالی برای خرید لوله مورد نیاز شبکه آب رسانی از شرق تا غرب جزیره به آبفای روستایی قشم هستیم.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، با تعویض لوله های شبکه آب رسانی روستایی امکان انتقال آب به منازل مردم 65 روستای جزیره قشم از طریق آب تولیدی شرکت مپنا و چند سیستم آب شیرینکن در سطح جزیره از جمله روستای باسعیدو امکانپذیر است.

وی کارهای زیرساختی و عمرانی را از وظایف ذاتی سازمان منطقه آزاد قشم برشمرد و اظهار کرد: تعهدات کاری ما باید به نحو احسن به ویژه در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل و بدون منت انجام شود و امیدواریم در ادامه این سال شاهد ارائه خدمات مختلف به مردم نقاط مختلف جزیره قشم باشیم.

در ابتدای این مراسم، رئیس شورای اسلامی روستای باسعیدو طی سخنانی از حمید رضا مومنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به عنوان مردی عمل گرا و اقدام گرا نام برد که طی 14 ماه مسئولیت خود در این سمت، با کارهای جهادی و انقلابی گام های مثبتی را برای ارائه خدمات و توسعه همه جانبه در کل جزیره قشم برداشته است.

با بهره برداری از سیستم آب شیرینکن روستای باسعیدو، امکان انتقال آب شیرین به 27 روستای غرب جزیره قشم که با مشکل تامین آب مواجه بودند با هزینه کمتری انجام خواهد شد.

در مراسم بهره برداری از آب شیرینکن روستای باسعیدو، علاوه بر مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، فرامرز مومنی مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات منطقه، احمد رئیسی معاون فنی و عمرانی، فرزین حقدل معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری، چند تن از مدیران این سازمان و جمعی از معتمدین و مردم روستای باسعیدو حضور داشتند.

 

 

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :