جزئیات بسته حمایتی صادرات غیرنفتی اعلام شد

  • چهارشنبه 5 خرداد 1395 - 16:07
  • 0 دیدگاه
بسته حمایت از صادرات غیرنفتی به عنوان مشوق‌ صادراتی شامل مواردی است که می‌تواند به بهبود شرایط این بخش کمک شایانی کند.
به گزارش فرینا به نقل از ایسنا، بسته حمایت از صادرات غیرنفتی شامل تشویق‌هایی است که برای حمایت از صادرات غیرنفتی کشور در دستور کار قرار خواهد گرفت و این بسته توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، وزارت اقتصاد و دارایی و نیز وزارت امور خارجه تهیه شده است.

یک مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت در این زمینه به خبرنگار ایسنا گفت: این بسته بر مبنای کالاهای مزیت‌دار، خدمات فنی - مهندسی و کالاهایی که در بازار، فضای رقابتی دارند پیش‌بینی شده و میزان منابع در نظر گرفته شده برای آن به زودی اعلام می‌شود.

وی همچنین اعلام کرد که منابع در نظر گرفته شده در بسته حمایت از صادرات غیرنفتی از طریق صندوق توسعه ملی و بانک مرکزی لحاظ شده است که بخشی از آن به صورت مشوق مستقیم برای کالاها و خدمات صادراتی در نظر گرفته خواهد شد.

در مورد برخی ویژگی‌های این بسته حمایتی نیز می‌توان به اختصاص یارانه‌های حمل‌ونقل، حمایت از نمایشگاه‌های دایر شده در خارج از کشور، اختصاص یارانه آموزش و مشاوره، حمایت در حوزه نام و نشان تجاری و پرداخت جوایز صادراتی کالا و خدمات اشاره کرد.

علاوه بر این بخشی از این حمایت‌ها در قالب مشوق مستقیم از طریق یارانه سود تسهیلات بانکی اختصاص خواهد یافت.

این بسته که توسط معاون اول رییس جمهوری به کلیه دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است، در چارچوب برنامه ملی پیشبرد برون‌گرایی اقتصاد ملی و تحقق اهداف توسعه صادرات غیرنفتی در سال جاری شب گذشته به تصویب هیات وزیران رسید.

 

 

برچسب ها : صادرات غیر نفتی
امتیاز به خبر :