زیرساخت های مالی و بازار سرمایه در منطقه آزاد اروند فراهم می شود

  • چهارشنبه 5 خرداد 1395 - 17:23
  • 0 دیدگاه
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با تاکید بر لزوم نظارت جدی بر معاملات بورس گفت: نظارت جدی بر انجام معاملات و قیمت ها سبب می شود تا نفع سرمایه گذاری های بورس به جیب عموم مردم برود.
به گزارش فرینا، اسماعیل زمانی ظهر امروز در آئین افتتاح تالار بورس انرژی در منطقه آزاد اروند که با حضور جمعی از مسئولان کشوری و شهرهای آبادان و خرمشهر و اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار کرد: زیرساخت های مالی در مناطق آزاد یکی از زیرساخت های اساسی در توسعه راهبردی است که بایستی ضمن توجه ویژه به آن زمینه های آن را به نحو مطلوبی فراهم کرد.

وی افزود: مناطق آزاد این ویژگی و توانمندی را دارند که با فراهم آوردن بسترهای مناسب مبادلات پولی و سرمایه گذاری، بسترهای اقتصادی را تقویت بخشیده و زمینه های تجارت بین المللی را برای توسعه کسب و کار فراهم کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند اضافه کرد: پیش از برجام این شرایط به خوبی فراهم نبود و مبادله پولی نیز به خوبی صورت نمی گرفت به همین دلیل سرمایه گذاران خارجی زیاد تمایلی برای حضور در منطقه نداشتند، اما امروز با توجه به فراهم شدن شرایط و افتتاح تالار بورس بایستی به گونه ای امتیاز قائل شد که سرمایه گذار خارجی، بورس منطقه آزاد اروند را به بورس تهران ترجیح دهد و مبادلات مالی و تجاری خود را در اینجا به انجام رساند.

وی تصریح کرد: بایستی امکان مبادله مالی در حوزه انرژی در منطقه آزاد اروند بیش از سایر مناطق صورت پذیرد و امتیازات ویژه ای در این زمینه به سرمایه گذار داده شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: خوشبختانه با توجه و علاقه ای که سازمان بورس انرژی داشت امروز شاهد افتتاح تالار بورس منطقه آزاد اروند هستیم و یکی از ویژگی های این بورس سرمایه گذاری، معافیت های مالیاتی همچون: معافیت کارهای اجرایی، معافیت حقوق بگیران و مستمری بگیران و معافیت مالیاتی تمامی افرادی که فعالیت اقتصادی در منطقه دارند، است.

زمانی در ادامه با تاکید بر فراهم سازی امکانات و مزایایی که سبب ارجح شمردن معامله بورس در منطقه آزاد اروند برای سرمایه گذار می شود، افزود: توجه به این موضوع به طور حتم سبب تقویت روز افزون بازار بورس منطقه آزاد اروند می شود.

وی اظهار کرد: به دلیل معافیت های مالیاتی مطرح شده بایستی سود معاملات میان تولید کننده و مصرف کننده (صاحب کار و متقاضی) تقسیم شود و در واقع قسمتی از این معافیت ها شامل حال مشتری شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد: با این رویه می توان گفت منفعت سرمایه گذاری ها در بازار بورس به جیب عمومی مردم می رود البته اگر بر معاملات و قیمت ها نظارت جدی صورت پذیرد.

زمانی با قدردانی از همراهی تمامی مسئولان با سازمان منطقه آزاد اروند برای راه اندازی این تالار بورس گفت: همچنین به دنبال راه اندازی بانک خارجی در منطقه هستیم، در این زمینه دو درخواست از بانکهای خارجی برای ثبت در منطقه داشتیم که مورد موافقت قرار گرفت و در زمان حاضر نیز برای کسب موافقت نهایی به بانک مرکزی معرفی شدند.

به گفته وی، در صورت کسب موافقت بانک مرکزی زمینه انجام مبادلات ارزی بین المللی در منطقه آزاد اروند فراهم می شود.

 

 

برچسب ها : منطقه آزاد اروند
امتیاز به خبر :