توسعه همکاری های منطقه آزاد انزلی و منطقه آزاد سونگای آذربایجان

  • جمعه 7 خرداد 1395 - 12:15
  • 0 دیدگاه
وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان گفت: شرکت های آذربایجانی را برای سرمایه گذاری در این منطقه تشویق می کنیم.
به گزارش فرینا، شاهین مصطفی یف وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان در جلسه کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان در منطقه آزاد انزلی با تبریک به مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی برای شرایط مناسب ایجاد شده در برای سرمایه گذاری و توسعه منطقه  اظهار کرد: ما هم شرکت های آذربایجانی را تشویق به سرمایه گذاری در این منطقه می کنیم و توسعه همکاریهای اقتصادی بخش خصوصی با این منطقه یکی از اهداف ما است.
فهرست اعضای کارگروه آذربایجان برای پیگیری توافقات صورت گرفته و تسریع در اجرایی شدن مصوبات را تهیه کرده ایم که برای توسعه همکاری ها تقدیم طرف ایرانی می کنیم.
مصطفی یف با اشاره به حضور هیاتی از کشور متبوعش در تبریز در تاریخ 17 تا 21 ماه مه میلادی متذکر شد: صنعت خودروسازی و تراکتورسازی و موتور برایمان اهمیت دارد.
وزیر اقتصاد و صنعت آذربایجان تصریح کرد: با یکی از کارخانه های نفت و گاز تبریز برای همکاری با همتای خود در آذربایجان توافق کردیم.
وی خاطرنشان کرد: داروسازی از جمله دیگر موارد مورد توجه ماست که در سفر رئیس جمهوری ایران به آذربایجان، پیگیری و مطرح می کنیم.
مصطفی یف با قدردانی از وزیران راه دو کشور به دلیل جدیت و پیگیری در امر تسریع ساخت راه آهن گفت: مطمئنم تا آخر سال، تمام کارهای مربوط به آن اعم از پل، تونل و ریل گذاری انجام می شود.
وی خاطرنشان کرد: ما به سهم خودمان آمادگی کامل برای همکاری و سرمایه گذاری در بخش راه اهن را داریم و باید کمیته ای با نظارت دو کشور تشکیل و درخصوص چگونگی کار این کمیته و وظایف دو طرف بحث شود.
وزیر اقتصاد و صنعت آذربایجان تاکید کرد: باید هر روز کار کنم ، این پروژه تا پایان سال به بهره برداری برسد ضمن آنکه حمل و نقل دریایی از نظر ما اهمیت زیادی دارد و باید بیشتر به آن پرداخته شود و از سوی دیگر گردشگری دریایی از مواردی است که برای توسعه همکاریها آمادگی داریم.  
وی با حمایت از طرح موضوع خواهرخواندگی گیلان با یکی از استان های کشور آذربایجان گفت: منطقه آزاد انزلی و منطقه آزاد سونگای می توانند با هم همکاری متقابل داشته باشند.
وزیر اقتصاد و صنعت آذربایجان در خاتمه اظهار کرد: منتظر هیاتی از گیلان برای سفر به آذربایجان هستیم و مایلم استاندار گیلان نیز سفری به آذربایجان داشته باشد.

بنا بر این گزارش شاهین مصطفی یف وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان و محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران به عنوان روسای کمیسیون های همکاری های مشترک اقتصادی دو کشور و هیات همراه از پروژه های مرکز تفریحات دریایی، فاز تجارت و گردشگری ، مجتمع بندری کاسپین و طرحهای زیرساختی و توسعه ای منطقه ازاد انزلی بازدید کردند ،هدف از این بازدید توسعه مبادلات تجاری ایران با آذربایجان با بهره مندی از ظرفیت ها و توانمندی های این منطقه عنوان شده است واین دیدار با توجه به سیاست منطقه آزاد انزلی در راستای تبدیل به کانون داد و ستد تجاری و اقتصادی حاشیه خزر و همچنین برگزاری نشست های مختلف از سوی هر دو کشور شکل گرفته است.

 

 

برچسب ها : منطقه آزاد انزلی
امتیاز به خبر :