استقبال از هفته فرهنگی مقاومت آبادان و خرمشهر در تهران

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند از استقبال خوب تهرانی ها از نمایشگاه صنایع دستی منطقه آزاد اروند در باغ موزه دفاع مقدس تهران خبر داد.
به گزارش فرینا، سید مرتضی نعمت زاده با بیان اینکه نمایشگاه مذکور به مناسبت هفته فرهنگی مقاومت و سالروز آزادسازی خرمشهر قهرمان و با مشارکت سازمان منطقه آزاد اروند، شهرداری تهران و باغ موزه دفاع مقدس از چهارم خرداد ماه جاری برپا و یه مدت یک هفته برپا شده است، اظهار کرد: نمایشگاه یاد شده شامل بخشهای صنایع دستی، دفاع مقدس و فضاهای بومی و محلی است که در بخش صنایع دستی در ۴۰ غرفه کارهای دستی و محصولات تولیدی بانوان کارآفرین و سرپرست خانوار شهرهای آبادان و خرمشهر به نمایشگاه گذاشته شده است.

وی افزود: در بخش دفاع مقدس نیز دوران هشت سال دفاع مقدس به صورت مناسبی در قالب بازسازی فضای دوران قبل، حین و پس از جنگ و تصاویر شهدا در قاب تصویر و بخش کودکان، نوجوانان و جوانان در آن دوران به عرض دید عموم گذاشته شده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند اضافه کرد: در بخش فضاهای بومی و محلی نیز نسبت به ساخت مضیف و برپایی سیاه چادر همراه با پذیرایی سنتی و محلی از مراجعان با قهوه، چای و خرما اقدام کرده ایم، در این بخش همچنین با مشارکت گروه فرهنگی میسان برخی آئین های محلی از جمله شمشیربازی و یزله برای عموم به نمایش گذاشته می شود ضمن آنکه اجرای نمایشهای خیابانی با موضوع دفاع مقدس و یا با موضوع به تصویر کشیدن وضعیت فعلی شهرهای آبادان و خرمشهر و حتی نمایش طنز توسط هنرمندان آبادانی و خرمشهر به اجرا در می آید.

نعمت زاده از برپایی همایشهای مختلف به عنوان یکی از بخشهای جنبی این نمایشگاه نام برد و تصریح کرد: همایشهای مختلفی با محوریت سرداران و فرماندهان دوران هشت سال دفاع مقدس، خانواده شهدا و مدافعان حرم و بانوان و جوانان در مدت زمان برپایی نمایشگاه برگزار شده و ادامه دارد.

به گفته وی، آخرین همایش تحت عنوان همایش سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند و برخی مسئولان شهری تهران از جمله شهردار این شهر برگزار می شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند ابراز امیدواری کرد تا بتوان نمایشگاههای مشابهی را در سایر کلانشهرهای کشور با هدف معرفی توانمندیهای منطقه در جهت جلب و جذب مشارکتهای ملی و مردمی برپا کنیم.

نعمت زاده افزود: به منظور فضاسازی و دعوت مردم به حضور در نمایشگاه ویژه نامه خاص این نمایشگاه توسط روزنامه همشهری در ۴۰۰ هزار نسخه تهیه و توزیع شده ضمن آنکه ۲۰۰ بیلبورد در سطح مناطق مختلف شهر تهران نصب شد و نمادهای شهرهای آبادان و خرمشهر در قالب تصاویری از آیت الله جمی، شهید جهان آرا، پالایشگاه آبادان و مسجد جامع خرمشهر نیز همچنان در نقاط مختلف شهر در معرض دید عموم قرار دارد.

وی اظهار کرد: در روز پایانی این نمایشگاه از «نماد بومی» منطقه آزاد اروند نیز رونمایی خواهد شد.

نعمت زاده تصریح کرد: در صورت همراهی و همکاری شهرداری تهران یک مضیف در قالب نماد بومی و محلی منطقه آزاد اروند (شهرهای آبادان و خرمشهر) به طور دائمی در محل باغ موزه دفاع مقدس برپا خواهیم کرد.

محمد باقر قالیباف شهردار تهران نیز با حضور در باغ موزه دفاع مقدس از غرفه های این منطقه بازدید کرد و با فعالان فرهنگی منطقه آزاد اروند گفتگو کرد.

 هم چنین دیشب اسماعیل زمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند نیز از این نمایشگاه بازدید کرد.

 

برچسب ها : منطقه آزاد اروند
امتیاز به خبر :