تجلیل از فعالان ستاد نوروزی ماکو

با حضور مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو، از فعالان ستاد خدمات سفر نوروز 95 تجلیل به عمل آمد.
به گزارش فرینا، حسین فروزان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در مراسم تجلیل از فعالان ستاد خدمات سفرنوروز 95 با بیان اینکه گردشگری منطقه با توجه به ظرفیت های موجود، فرصت مناسبی برای توسعه منطقه است، اظهار داشت: گردشگری در اقتصادسهم بسزایی دارد. 
وی وجود منطقه آزاد ماکو را در این نقطه مرزی کشور از برکات نظام جمهوری اسلامی عنوان و خاطر نشان کرد: بازارچه مرزی یکی از ظرفیت های گردشگری در این منطقه است و باید از این فرصت به نحو احسن برای شناساندن ظرفیت های گردشگری استفاده کرد. 
فروزان، وجود آثار تاریخی و طبیعی از جمله کوه قیه، کاخ موزه باغچه جوق، کلیسای زور زور، سد بارون، چشمه ثریا و آبگرم طبیعی شوط را از دیگر ظرفیت های خوب منطقه عنوان و تصریح کرد: با معرفی و شناساندن این مناطق و جذب گردشگر، رونق بیشتری در اقتصاد و اشتغال منطقه صورت خواهد گرفت. 
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو از آغاز مرمت و باز سازی کاخ موزه باغچه جوق تا 10 روز آینده خبر داد و گفت: مطالعات کاخ موزه باغچه جوق در 17جلد کتاب به اتمام رسیده و مرمت و بازسازی آن دوسال زمان خواهد برد. 
فروزان در ادامه معرفی و شناساندن زیبایی‌های منطقه را از وظایف اصلی سازمان عنوان و خاطر نشان کرد: برای معرفی جاذبه های گردشگری منطقه نیازمند سرمایه گذاری در حوزه های زیربنایی هستیم که بزودی فرودگاه ماکو تجهیز و آماده بهره‌برداری کامل می‌شود.
وی همچنین در ادامه با اشاره به اینکه باید برای مسافران و گردشگران منطقه امکانات رفاهی را فراهم نماییم، افزود: اینکار را باید بر روی طولانی شدن سفر گردشگران به منطقه برنامه‌ریزی نماییم تا سفر یکروزه مسافران را به چند روز برسانیم. 
حجت الاسلام ایوب رنجبری، امام جمعه ماکو، نیز در این مراسم  فعالیت های سازمان منطقه آزاد ماکو در جذب و خدمات رسانی به گردشگران را قابل توجه عنوان کرد.
برچسب ها : منطقه آزاد ماکو
امتیاز به خبر :