هفته فرهنگی اروند در تهران/بوی پیشرفت به مشام می‎رسد

  • يکشنبه 9 خرداد 1395 - 12:48
  • 0 دیدگاه
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان در حاشیه بازدید از نمایشگاه هفته فرهنگی مقاومت خرمشهر و آبادان در باغ موزه دفاع مقدس تهران با بیان اینکه دیگر بهتر است از واژه محروم در مورد خرمشهر و آبادان استفاده نکنیم گفت: بوی پیشرفت در این شهرها به مشام می‎رسد و این امر خیلی دور نیست.
به گزارش فرینا، خسرو نشان خاطر نشان کرد:غرفه‎هایی که اینجا دیدم عمدتا به کارهای دستی اختصاص داشتند، خوشبختانه هنرمندان و صنعتگران آبادان و خرمشهر در اینجا حضور دارند و انواع گوناگون صنایع دستی را با خودشان آورده‎اند. البته بخش نمایشگاهی که بیشتر به وضعیت دفاع مقدس در دو شهر آبادان و خرمشهر اختصاص پیدا کرده بود و اجراهای فرهنگی و هنری هم واقعا جذاب و دیدنی بودند.

دکتر نشان در رابطه با برگزاری چنین برنامه‎هایی در شهر تهران گفت: به طور کلی تهران به عنوان مرکز کشوردارای اهمیت زیادی است چون مردم از سراسر ایران در آن جمع شده‎اند و فرصت خوبی است که بخش‎های مختلف کشورمان در آن حضور داشته باشند و با اجراهای گوناگون و متنوع نوای همدلی را در ایران بنوازند و اقوام مختلف با هم ارتباط برقرار کنند بنابراین این فرصت فرصت‎ خوب و درخشانی است.

وی با بیان اینکه به نظرم بهتر است دیگر از عنوان محروم بودن بگذریم و به عرصه‎ها و افق‎های دیگری نگاه کنیم افزود: خرمشهر و آبادان در سال‎های مقاومت چه در دوره دفاع مقدس و چه بعد از آن عزم جدی خودشان را برای برجا بودن و برپا بودن و خرمی و آبادنی نشان داده‎اند و ما دیگر از این دوران خارج شده‎ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان خاطر نشان کرد: مسئولین باید با یک خیزش مدام به توسعه و پیشرفت این منطقه فکر کنند و گمان می‎کنم بعد از یک توقف طولانی بارقه‎هایی از امید دیده می‎شود. البته تا آینده خوب و مطلوب راه زیادی داریم اما اقبالی که اقشار مختلف مردم نشان می‎دهند نشانه‎‎ای خوب برای آینده بهتر است و فکر می‎کنم فعالیت‎های فرهنگی و هنری می‎تواند نشاط لازم برای پیشرفت را بیشتر از پیش فراهم کند.

هفته فرهنگی مقاومت آبادان و خرمهشر با همکاری شهرداری تهران و سازمان منطقه آزاد اروند تا 10 خرداد ماه در باغ موزه دفاع مقدس تهران دایر است.

 

برچسب ها : منطقه آزاد اروند
امتیاز به خبر :