هفته فرهنگی اروند در تهران / پایتخت به فکر خرمشهر است

  • يکشنبه 9 خرداد 1395 - 13:05
  • 0 دیدگاه
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران در حاشیه بازدید از نمایشگاه هفته فرهنگی مقاومت خرمشهر و آبادان در باغ موزه دفاع مقدس تهران خرمشهر را شهری دوست ‎داشتنی خواند که پایتخت به فکر آن است.

به گزارش فرینا، حجت الاسلام و المسلمین عبدالمقیم ناصحی خاطر نشان کرد: خرمشهر، شهری با ارزش است که در نقطه‎ای از کشور قرار گرفته اما مربوط به همه کشور است، این درست است که از پایتخت دور است اما پایتخت به فکر این شهر دوست‎داشتنی است.

وی ادامه داد: خرمشهر، شهر مقاومت و استقامت است که قریب به 19 ماه در اسارات دشمن بود و توانست در چنین روزهایی در عملیات بیت‎المقدس که در طول تاریخ بسیار بارزش و با اهمیت شناخته می‎شود آزاد شود و رزمندگان ما 19 هزار نفر را اسیر کرده و قریب 80 هواپیما و هلیکوپتر دشمن را ساقط کنند و حدود 100 هزار قبضه سلاح‎های مختلف را از دشمن به غنیمت بگیرند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران با بیان اینکه ما در شورای اسلامی شهر تهران همواره بر خود لازم دیدیم که در کنار شهروندان عزیز خرمشهری برای بازسازی این شهر بزرگ قرار بگیریم گفت: تا جایی که به خاطر دارم دو سال است که هر سال قریب به 10 میلیارد تومان مصوب کرده‎ایم که جهت بازسازی خرمشهر هزینه شود. البته خودمان هم تیمی در شهرداری مامور کرده‎ایم که در کنار همکاران مسئول در خرمشهر قرار بگیرند و با هماهنگی بازسازی را انجام بدهند.

وی در رابطه با نقش برگزاری برنامه‎های این‎چنینی در شهر تهران افزود: این کار بسیار امیدوارکننده است و در حقیقت این برنامه‎ها در شهر تهران نقطه امیدی برای برادران و خواهران خرمشهر و آبادانی ما است که محصولات خودشان را در پایتخت ایران در معرض نمایش قرار دهند و شهروندان تهرانی هنر و توانمندی این مردم گرامی را ببینند.

هفته فرهنگی مقاومت آبادان و خرمهشر با همکاری شهرداری تهران و سازمان منطقه آزاد اروند تا 10 خرداد ماه در باغ موزه دفاع مقدس تهران دایر است.

 

برچسب ها : منطقه آزاد اروند
امتیاز به خبر :