هفته فرهنگی اروند در تهران/ شهرداری تهران میزبان خوبی است

  • يکشنبه 9 خرداد 1395 - 13:19
  • گفت و گو
  • 0 دیدگاه
سیدمرتضی نعمت زاده معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در هفته فرهنگی مقاومت خرمشهر و آبادان در باغ موزه دفاع مقدس تهران به تشریح جزئیات برگزاری این آیین در پایتخت پرداخت.
قبل از هر چیز برایمان بگویید برگزاری این برنامه از چه زمانی و به چه صورت در دستور کار قرار گرفت؟
منطقه آزاد اروند همواره در پی فرصتی بود تا بتواند جشنواره‎ای را به عنوان هفته فرهنگی در تهران و شهرهای بزرگ کشور برگزار کند تا بتواند ظرفیت‎های ممنطقه اروند را به لحاظ هنری و صنایع دستی و باقی ظرفیت‎های فرهنگی به نمایش بگذارد و در عین حال فرصتی را برای بانوان کارآفرین در زمینه صنایع دستی و تولیدات خانگی در منطقه آزاد اروند فراهم کند تا بتوانند بازار مناسبی داشته باشند و ظرفیت‎های هنری منطقه را به نمایش بگذارد. همچنین وقایعی که در خرمشهر عزیز اتفاق افتاده بار دیگر مورد توجه مردم عزیز کشورمان قرار بگیرد.

چطور شد که شهر تهران به عنوان گزینه نخست مطرح شد؟
در همین چهار چوب به دلیل اینکه شهرداری تهران فعالیت‎هایی را در خرمشهر داشتند اولین توافق ما با این نهاد انجام شد. ابتدا با شهرداری منطقه یک تهران هماهنگ بودیم اما به دلیل تقارن با 3 خرداد شهرداری تهران تصمیم گرفت این کار در سطح کل شهرداری تهران انجام بگیرد و این نهاد با تمامی پتانسیل‎ها و ظرفیت‎های خودش دست به کار شد و پس از بررسی مناطق مختلف در نهایت باغ‎موزه دفاع مقدس انتخاب شد. و یک فضای بومی تحت عنوان موزیف به عنوان یکی از نمادهای بومی مردم منطقه ساخته شد که فعالیت‎های هنری و پذیرایی به سبک سنتی هم در اینجا اتفاق می‎افتد.

همکاری شهرداری با شما چطور بود؟
به طور عموم همکاری بسیار خوبی اتفاق افتاد، البته با مشکلاتی در عمل هم مواجهه بودیم که امری بسیار طبیعی بود اما با سعه‎صدر هر دو طرف این مسائل هم حل شد و میزبانی خوبی برای مهمانانی که از آبادان و خرمشهر آمده بودند صورت گرفت.

چه تعداد میهمان در این رویداد از جنوب در تهران حضور پیدا کرده‎اند؟

ما سه گروه مهمان داریم. یک گروه غرفه‎داران که همان بانوان کارآفرین هستند، یک گروه هنرمندان هستند که در حوزه‎های مختلف برنامه دارند و گروه دیگر مهمانان تعداد هزار نفر از کودکان محروم آبادان و خرمشهر هستند که چند روز مهمان شهرداری تهران هستند که بخشی از آنها به همراه خانواده حضور پیدا کرده‎اند و بناست تهران‎گردی هم داشته باشند.این را نباید فراموش کرد که شهرداری تهران این میزبانی را داوطلبانه پذیرفته است.

هفته فرهنگی مقاومت آبادان و خرمهشر با همکاری شهرداری تهران و سازمان منطقه آزاد اروند تا 10 خرداد ماه در باغ موزه دفاع مقدس تهران دایر است.

 

برچسب ها : منطقه آزاد اروند
امتیاز به خبر :