بیمه؛ ضامن اقتصاد پویا و پایدار

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ارس در بازدید از شعب شرکت های بیمه در ارس گفت: بیمه نقش موثر و سازنده ای در توسعه اقتصادی دارد.
به گزارش فرینا، ابراهیم باقرزاده افزود: افزایش روزافزون فعالیت های اقتصادی در حوزه های گسترده از جمله تولید، تجارت، بازرگانی، گردشگری، کشاورزی، خدماتی و امور عمرانی و زیربنایی در ارس حضور شرکت های بیمه توانمند را بیش از گذشته ضروری ساخته است.

وی با بیان اینکه روند جهانی شدن، گسترش تجارت بین‌الملل و جریان بین‌المللی سرمایه‌ها، مهم‌ترین عواملی هستند که امنیت اقتصادی را در صدر توجهات امنیتی قرار داده است، افزود: صنعت بیمه با سابقه بیش از 80 سال در کشور همواره نقش بسزایی در توسعه اقتصادی داشته است.

وی تحقق اقتصاد مقاومتی را موضوع مهم اقتصاد ایران عنوان کرد و گفت: منطقه آزاد ارس بعنوان صنعتی ترین منطقه آزاد ایران نیازمند همکاری نهادهای مرتبط با فعالیت های اقتصادی است و شرکت های بیمه از جمله مهم ترین عوامل تسهیل کننده سرمایه گذاری هستند.

باقرزاده ضمن ابراز رضایت از عملکرد شرکت های بیمه در ارس گفت: هم اکنون بیش از 80 نفر در شعبه ها و نمایندگی های شرکت های بیمه در ارس فعالیت دارند و شرکت بیمه ایران معین نیز برای اولین بار در این منطقه با اخذ مجوزهای لازم از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران اقدام به صدور کارت سبز (بیمه نامه شخص ثالث بین المللی) می نماید که 48 کشور عضو کنوانسیون بین الملی کارت سبز از این خدمات استفاده می کنند.

وی گفت دارنده بیمه نامه شخص ثالث مجاز به تردد در کشورهای عضو بوده و تمامی حوادث احتمالی اعم از جانی و مالی براساس قانون کشور محل وقوع حادثه رسیدگی و پرداخت می شود و از طرف کشور جمهوری اسلامی ایران شرکت بیمه ایران متولی این کنوانسیون است.

وی در پایان باقرزاده صنعت بیمه را ضامن تحقق اقتصاد پویا و پایدار دانست و اظهار داشت: یکی از شاخص های مهم و حیاتی رونق سرمایه گذاری در هر کشور امنیت جغرافیایی و سیاسی است و امنیت سرمایه گذاری نیز به امنیت اقتصادی وابسته است که در این بین بیمه ها نقش مهمی در تحقق اهداف اقتصادی دارند.

 

برچسب ها : منطقه آزاد ارس
امتیاز به خبر :