نگاه کنفرانس " تجارت در ایران " به جایگاه اقتصادی قشم

فرصت های سرمایه گذرای طرح های زیرساختی و حوزه های انرژی و پتروشیمی مناطق آزاد ایران به ویژه منطقه آزاد قشم در كنفرانس " تجارت در ايران " با حضور کارشناسان ایرانی و خارجی درهتل Dusit Thani دبی مورد ارزیابی قرار گرفت.
به گزارش فرینا، مدرس اقتصاد و عضو هيات علمی دانشگاه كيو (توكيو، ژاپن) و مشاور ارشد شركت سرمايه گذاری و توسعه قشم در این سمینار به معرفی مناطق آزاد هفت گانه كشور و مشوق های حضور در اين مناطق اعم از معافيت های مالياتی، گمركی، آسان بودن قوانين و مقررات، امكان مالكيت صد درصدی براي خارجی ها و ورود بدون رواديد خارجی ها به اين مناطق اشاره كرد.

فرهاد تقی زاده حصاری در ادامه با تمركز بر منطقه آزاد قشم، به تشريح پروژه های زيرساختی این منطقه از جمله شبكه جامعه ارتباطی خليج فارس، طرح های حوزه انرژی و پتروشيمی همچون پارك پتروشيمی قشم و پالايشگاه های نفت سنگين پرداخت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به معرفی طرح "مركز مالی بين المللی قشم" و فرصت هايی كه اين برای قشم، مناطق آزاد و كشور به ارمغان می آورد، صحبت کرد.

ارائه گزراش های مشاور ارشد شركت سرمايه گذاری و توسعه قشم كه با پخش كليپی به زبان انگليسی از معرفی فرصت های سرمايه گذاری در منطقه آزاد قشم هرماه بود مورد توجه فعالان اقتصادی کشورهایی همچون هلند، بلژيک، چين، كره جنوبی و امارات متحده عربی قرار گرفت و نمایندگان ارشد این کشورها آمادگی خود را برای سفر به قشم و انجام مذاكرات تجاری اعلام کردند.

شایان ذکر است که مديران ارشد شركت هايی همانند مپنا، بيمه ايران، اتاق بازرگانی ايران در دبی  Blackbridge associates, Rymand &Co، ايرتويا و NIDC که تعدادی از این شرکت ها در منطقه آزاد قشم فعالیت می کنند هم پروژه های مختلف و جنبه های گوناگون تجارت در ايران را برای شرکت کنندگان در " كنفرانس تجارت در ايران "  تشریح کردند.

این سمینار روز گذشته با حضور بیش از 60 مدیر ارشد بیش از 60 کشور جهان با هدف معرفى فرصت های سرمايه گذاری در طرح های زيرساختی و حوزه انرژی و پتروشيمی مناطق آزاد به ویژه منطقه آزاد قشم در هتل Dusit Thani  دبی برگزار شد.

 

 

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :