منطقه ویژه سلماس تجهيز مي شود

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلماس گفت: ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای فنس کشی منطقه ویژه اقتصادی سلماس در نظر گرفته شد.
به گزارش فرينا، محمد رحیمی با اشاره به دستاوردهای سفر رئیس جمهور به آذربایجان غربی افزود: مساعدت 10 میلیارد ریال اعتبار برای آماده‌سازی و فنس کشی منطقه ویژه اقتصادی از جمله دستاوردهای سفر رئیس جمهور به این استان بود.
رحيمي به اعلام آمادگی 20 شرکت چینی برای سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی سلماس نیز اشاره كرد و گفت: در این سفر بر ایجاد زمینه‌های لازم برای سرمایه‌گذاران چینی نیز تاکید شد.
وي با بیان اینکه در صورت تایید قرارداد از سوی مسئولان سرمایه‌گذاری استان در ظرف مدت دو ماه اقدامات سرمایه‌گذاری شرکت‌های چینی آغاز می‌شود افزود: تفاهم‌نامه امضا شده با شرکت‌های سرمایه‌گذار چینی در مرحله قرارداد است و عوامل تاخیر در روند این سرمایه‌گذاری بیشتر از سوی منطقه ویژه بوده و هم اکنون درصدد رفع مشکلات و آماده‌سازی نهایی برای عملی کردن تعهدات خود هستیم.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلماس از اعلام آمادگی دو شرکت سرمایه گذاری آلمانی در زمینه‌های داروسازی و نیروگاه  نیز خبر داد و گفت: این دو مورد تاکنون به صورت کامل منتج به قرارداد نشده و در حال طی مراحل قانونی بین‌المللی است.
رحیمی با بیان اینکه روند مفاد قراردادهای بین‌المللی زمانبر بوده و اتلاف وقت از مشکلات آن محسوب می شود افزود: در رابطه با شرکت‌های بین‌المللی، مراجع بین‌المللی باید برای تسریع در امور راهگشا باشند.







برچسب ها : منطقه ويژه سلماس
امتیاز به خبر :